استاندار کرمان:

۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ فرد واجد شرایط رای دادن در کرمان هستند

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۰:۲۷:۱۶
کد خبر: ۹۶۷۲۹۳
۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ فرد واجد شرایط رای دادن در کرمان هستند
استاندار کرمان گفت: ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ فرد واجد شرایط رای دادن در کرمان هستند که از این تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی روز جمعه در ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: انتخابات در شرایط مناسب و خوب در کرمان آغاز شده و با همکاری دست اندرکاران این فرایند به خوبی به پایان می‌رسد.

او گفت: از ۱۹۰ نفر داوطلب مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اکنون ۸۷ نامزد در انتخابات حضور دارند که تقریبا از همه سلایق و گرایش‌ها نامزد وجود دارد و انتخابات این دور کاملا رقابتی است.

استاندار کرمان با بیان اینکه مردم به اهمیت قانون گذاری و جایگاه مجلس توجه و اشراف دارند تصریح کرد: نظام از سه قوه تشکیل شده و قوای دیگر به قوای مقننه وابسته هستند و طبق فرمایش امام راحل (ره) مجلس در راس همه امور است و مجلس می‌تواند باعث شود دو قوه دیگر بهتر عمل کرده و عملکرد بهتری داشته باشند.

او اظهارداشت: مردم به این نکته توجه کنند که این مسئله باعث می‌شود حضور بهتری در انتخابات داشته و این حضور بازتاب ملی و جهانی دارد و اعلام پیشتیبانی از نظام و انقلاب است و از طرف دیگر تعداد آرا بیشتر، پشتوانه بهتر و قوی تری برای مجلس بعدی خواهدبود.

فدائی گفت: ۲ میلیون ۱۶۵ هزار و ۹۹۱ فرد واجد شرایط رای دادن در کرمان هستند که از این تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار و ۱۳۰ نفر مرد و یک میلیون و ۶۹ هزار و ۸۶۱ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

فدایی افزود: میانگین سنی نامزد‌های انتخابات استان ۴۱ سال است وتا این لحظه گزارش نگران کننده‌ای نداشته ایم و کار‌ها در روال عادی در حال انجام است.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر رعایت مسائل فردی و بهداشتی در زمینه شرکت در فرایند رای گیری با توجه به شرایط فعلی کشور، بیان کرد: آموزش‌های لازم از دو ماه گذشته به مردم ارائه شده واکنون نیز اگر افراد از ابزار شخصی مانند خودکار استفاده کنند بهتر است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان همزمان با سراسر کشور و با حضور استاندار و نماینده، ولی فقیه در کرمان در محل گلزار شهدا از شعب اخذ رای ۳۲۶ و ۲۷۴ راس ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) به نمایندگی از ۹حوزه انتخابیه آغاز شد.

فرایند اخذ رای انتخابات مجلس یازدهم در ۲ هزار و ۲۵۰ شعبه در سراسر استان کرمان درحال انجام است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز