رییس هیئت بازرسی ستاد انتخابات کرمان عنوان کرد:

کرمان، در بین ۱۰ استان برتر کشور در میزان مشارکت/ رای دادن ۳۸۸ نفر بالای ۹۵ سال در استان

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۲۱:۴۷:۳۷
کد خبر: ۹۶۷۶۵۹
کرمان، در بین ۱۰ استان برتر کشور در میزان مشارکت/ رای دادن ۳۸۸ نفر بالای ۹۵ سال در استان
رییس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تاکنون ۳۸۸ نفر بالای ۹۵ سال و ۵۵۳۱ نفر بین ۸۵ تا ۹۵ سال در استان کرمان رای خود را به صندوق انداخته اند و ۸۰ هزار و ۱۲۷ نفر جوانان زیر ۲۵ سال در انتخابات مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدعلی دهقان امروز جمعه دوم اسفندماه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: در هر صندوق اخذ رای یک بازرس داریم و در استان ۲۲۴۹ بازرس در انتخابات استان کرمان نظارت دارند.

وی افزود: ۳۲ نفر بازرس ویژه در استان فعالیت می کنند که پنج نفر در شهرستان کرمان، در شهرستان های رفسنجان، جیرفت و سیرجان هر کدام دو بازرس ویژه و برای دیگر شهرها هر کدام یک بازرس ویژه داریم.

دهقان با اشاره به اینکه ۲۳ تیم هیئت بازرسی و یک تیم بازرسی استان در امر انتخابات نظارت دارند بیان کرد: تاکنون ۴۸ درصد آقایان و ۵۲ درصد بانوان در انتخابات در استان کرمان رای خود را به صندوق انداخته اند.

هیچ اتفاق خاصی در هیچ کدام از شعب اخذ رای در استان کرمان گزارش نشده است

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کرمان افزود: تاکنون هیچ اتفاق خاصی در هیچ کدام از شعب اخذ رای در استان کرمان گزارش نشده و مواردی که بوده، بررسی شده که بسیاری از آنها کذب بوده است.

دهقان تصریح کرد: برخی با شناسنامه افراد متوفی مراجعه کرده اند که تعداد کمی بوده و از رای دادن آنها جلوگیری شده است.

رییس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه به میزان یک و نیم تا دو برابر افراد واجد شرایط رای دادن تعرفه آماده شده و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت اظهار کرد: تمدید ساعت رای گیری از سوی وزارت کشور اعلام می شود و از مردم درخواست می کنیم هر چه زودتر برای دادن رای اقدام کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند که صف ها طولانی می شود.

دهقان تصریح کرد: صندوق رایی که در محل گلزار شهدای کرمان فعال است، از ابتدای صبح شاهد صف طولانی بوده و مردم با زیارت مرقد شهید سلیمانی، رای خود را نیز به صندوق می اندازند و مردم یادشان باشد که حاج قاسم ها برای همین حضور و مردم کشور فداکاری کردند و امیدواریم مردم با حضورشان در انتخابات حماسه دیگری خلق کنند.

معاون استاندار کرمان درباره مطالبی در فضای مجازی مبنی بر پیش بینی بالا بودن رای نامزد خاصی در انتخابات گفت: در چند روز گذشته فضای مجازی مرتب رصد و با افراد خاطی برخورد و بعضا افرادی بازداشت شده اند.

هیچ کس از آراء صندوق ها اطلاعی ندارد

وی افزود: فضای مجازی کاملا تحت کنترل نیست اما مردم هوشیار هستند که به آمارهای دروغ اعتماد نکنند و به نامزد موردنظر خود رای می دهند.

دهقان با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ کس از آراء صندوق ها اطلاعی ندارد، تصریح کرد: در انتخابات گذشته بین ۵۰ تا ۷۰ درصد میزان مشارکت مردم کشور در انتخابات بوده و امروز نیز استان کرمان در بین ۱۰ استان برتر کشور در میزان مشارکت است.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۸۸ نفر بالای ۹۵ سال و ۵۵۳۱ نفر بین ۸۵ تا ۹۵ سال در استان کرمان رای خود را به صندوق انداخته اند و ۸۰ هزار و ۱۲۷ نفر جوانان زیر ۲۵ سال در انتخابات مشارکت کرده اند.

اخذ رای در روستای جُهُلدر دورترین نقطه استان کرمان در شهرستان قلعه گنج

رییس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کرمان گفت: روستای جُهُلدر دورترین نقطه استان کرمان در شهرستان قلعه گنج است که منطقه صعب العبور بوده و بیش از ۱۷۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد که همکاران برای اخذ رای با صندوق سیار در منطقه حضور دارند.

ماجرای فوت شدن یکی از اعضای صندوق اخذ رای در رابر

دهقان در پایان درباره فوت یکی از اعضای صندوق رای در شهرستان رابر نیز گفت: در شهرستان رابر یکی از اعضای صندوق (محافظ صندوق) اخذ رای بسیجی ۵۵ ساله بوده که متاسفانه ظهر امروز دچار حمله قلبی و فوت شده است و هیچ حادثه ای در این شعبه رخ نداده است.

 

نظر شما