آغاز ششمین فصل پژوهش‌های باستانشناسی جنوب کرمان

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۲:۰۱:۴۶
کد خبر: ۹۶۸۳۹۸
آغاز ششمین فصل پژوهش‌های باستانشناسی جنوب کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ششمین فصل پژوهش‌های باستانشناسی جنوب کرمان از هفته اول اسفند آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی، در این خصوص اظهار داشت: ششمین فصل پژوهش‌های باستانشناسی جنوب استان کرمان از هفته اول اسفند امسال آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

او با بیان اینکه این فصل پژوهش با مشارکت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه توبینگن آلمان به انجام می‌رسد، افزود: این هیات به سرپرستی مشترک نادر علیدادی سلیمانی و پیتر فلزنر از دانشگاه توبینگن آلمان انجام و هیات یاد شده به مستند سازی و تکمیل پژوهش‌های باستانشناسی خود می‌پردازند.

فعالی گفت: این فصل از بررسی‌های باستانشناسی با هدف شناسایی و با تکیه بر مطالعات اثر مفرغ حوزه جنوب و چگونگی ارتباط آن با سواحل خلیج فارس و دریای عمان و ارتباطات فرامنطقه‌ای در بین النهرین (جنوب عراق امروزی) صورت می‌گیرد.

او بیان داشت: طی ۵ فصل گذشته و در نتیجه بررسی‌های میدانی باستانشناسی، اطلاعات ارزنده‌ای از جنوب استان کرمان و حوزه هلیل رود به دست آمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز