در پی برخی توصیه‌های درمانی؛

کرونا، لیموترش و سیر را گران کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۰:۴۲:۰۲
کد خبر: ۹۶۹۸۶۶
کرونا، لیموترش و سیر را گران کرد
ویروس کرونا علاوه بر بازار تجهیزات بهداشتی، بازار برخی اقلام خوراکی را نیز هدف قرار داده به طوری که برخی از اقلام در بازار صیفی‌جات در چند روز اخیر با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ پس از شیوع ویروس کرونا و توصیه‌‌‌هایی درباره‌ی مصرف برخی میوه‌های حاوی ویتامین c و یا مصرف برخی مواد غذایی برای افزایش ایمنی و مقاومت بدن، سبب شد تا قیمت لیموترش و سیر در بازار افزایش یابد.

رئیس صنف میدان‌داران کرمان در همین رابطه، با اشاره به افزایش قیمت لیموترش در کرمان بیان کرد: «لیموترش سنگی در حال حاضر در میدان ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد».

علی کاظمی، افزود: «این نوع از لیموترش از جیرفت و شیراز به کرمان می‌آید که در حال حاضر برداشت این لیمو در جیرفت تمام شده و فقط از شیراز به کرمان حمل می‌شود».

رئیس صنف میدان‌داران کرمان ادامه داد: «زمانی که لیموترش در جیرفت برداشت می‌شد قیمت در کرمان بین هفت تا ۱۰ هزار تومان بود اما الان بیشتر از شیراز می‌آید و مقدار آن هم کم است».

وی همچنین از افزایش قیمت سیر طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: «سیر درجه یک، امروز در میدان بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان فروخته شده است».

رئیس صنف میدان‌داران کرمان یادآور شد: «سیر ابتدا کیلویی ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان بود اما به مرور افزایش یافت و تا ۲۵ هزار تومان هم رسید اما بعد از شایعه‌ی کرونا قیمت آن به ۳۲ هزار تومان رسید».

وی توضیح داد: «قبلا هم قیمت سیر به دلیل صادرات و کمبود سیر افزایش یافته بود اما تا یک ماه پیش سیر را تا ۱۲ هزار تومان می‌فروختیم».

کاظمی با بیان این‌که تا ۱۵ روز دیگر سیر تازه برداشت می‌شود، گفت: «سیر تازه که برداشت شود قیمت مقداری کاهش خواهد یافت».

وی اظهار کرد: «سایر میوه‌ها نیز تا حدودی افزایش قیمت داشته‌اند اما چندان زیاد نبوده است به عنوان مثال قیمت پرتقال محلی که پایان فصلش است قبلا کیلویی چهار هزار تومان بود و الان به پنج هزار تومان رسیده است».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز