معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

بیماران به درمان‌های معمول آنتی‌بیوتیک جواب دادند/به زودی نتیجه آزمایش افراد مشکوک به کرونا در کرمان اعلام می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۱:۵۰:۵۰
کد خبر: ۹۶۹۹۳۸
بیماران به درمان‌های معمول آنتی‌بیوتیک جواب دادند/به زودی نتیجه آزمایش افراد مشکوک به کرونا در کرمان اعلام می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: علائم بالینی بیماران بستری مشکوک به کروناویروس در کرمان خوب بوده و به درمان‌های معمول آنتی‌بیوتیکی جواب داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر سیدوحید احمدی‌طباطبایی بیان کرد: «پاسخ نمونه‌ی آزمایش‌های بیماران مشکوک به کروناویروس جدید در این استان که به دو آزمایشگاه مرکزی ارسال شده را تاکنون دریافت نکرده‌ایم».

وی، تعداد زیاد نمونه‌ی آزمایش‌های ارسالی از سایر استان‌های درگیر با ویروس کرونا مانند قم و اراک به دو آزمایشگاه مرکزی را دلیل طولانی شدن زمان اعلام نتایج آزمایش‌های کرمان اعلام کرد و افزود: «البته علائم بالینی بیماران بستری مشکوک به کروناویروس در کرمان خوب بوده و به درمان‌های معمول آنتی‌بیوتیکی جواب داده‌اند».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که جواب آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا در کرمان طی دو روز آینده اعلام خواهد شد، اضافه کرد: «آنچه محرز است کروناویروس جدید همچنان در گردش است و احتمال دارد برخی افراد به دلیل مقاومت بالای بدنی پس از ابتلا سلامت خود را به‌دست آورده باشند در حالی که در زمان کمون بیماری انتقال‌دهنده بوده‌اند».

وی با بیان این‌که ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کروناویروس جدید سلامتی خود را به‌دست می‌آورند، گفت: «دو و نیم درصد از این افراد جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر این افراد دارای بیماری زمینه‌ای هستند».

احمدی‌طباطبایی علائم کروناویروس جدید را شبیه به سرماخوردگی دانست و بیان کرد: «افزون بر ۹۰ نفر در کشور مبتلا به این ویروس هستند».

وی با اشاره به این‌که حساسیت پزشکان و کادر بیمارستانی در زمینه‌‌ی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته، گفت: «موارد مشکوک به این بیماری بستری و از آن‌ها نمونه گرفته می‌شود».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز