نصب تندیس شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۰:۰۳:۱۱
کد خبر: ۹۷۰۳۲۶
نصب تندیس شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان
شهردار کرمان از ساخت تندیس و یا سردیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: این مهم از سوی واحد زیباسازی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری دنبال و در گلزار شهدای کرمان نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سیدمهران عالم‌زاده در نشست هم‌اندیشی با مدیران شهرداری پیرامون تشریح برنامه‌ها و اقدامات شهرداری کرمان در آستانه سال جدید افزود: برای این منظور هنرمندان زبده استان انتخاب می‌شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مسافران نوروزی برای زیارت مزار مطهر حاج قاسم سلیمانی، در آستانه سال جدید در حد وظایف شهرداری، تمهیدات ویژه‌ای برای زیباسازی و بهسازی گلزار شهدای کرمان به صورت ویژه در نظر گرفته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان هم در این نشست با اشاره به برگزاری ستاد سفرهای نوروزی در استانداری کرمان و تاکید برای بهسازی و زیباسازی گلزار شهدا عنوان کرد: به منظور اسکان مهمانان نوروزی، محلی در مجموعه پردیسان قائم در نظر گرفته خواهد شد.

مهدی نیکویی با اشاره به وجود ۸۰ سرویس بهداشتی سیار در این مجموعه افزود: سرویس‌های بهداشتی سابق بهسازی شده و با کمک خیران تعدادی دیگر احداث می‌شود.

وی از کاشت ۲ هزار اصله گل و گیاه در مزار شهدای کرمان خبر داد و گفت: ساخت چند چشمه حمام، جانمایی مکان‌هایی برای چادر زدن مسافران، ایجاد نیمکت، سطل‌های زباله، جعبه‌های گل نیز در دستور کار است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان نیز از مشخص کردن پنج نقطه برای اسکان موقت مسافران نوروزی در شهر کرمان خبرداد و گفت: پارک‌های مسافر، انقلاب، شهید باهنر، مادر و مجموعه پردیسان قائم برای این منظور در نظر گرفته شده است که با توجه به استقبال مردم از پارک پردیسان قائم به دلیل مجاورت با گلزار شهداء، قصد داریم تا جهت رفاه مسافران چند چشمه حمام، سرویس بهداشتی و مکانی را برای ظرف‌شویی و لباس‌شویی مسافران در نظر بگیریم.

محمد جهانشاهی افزود: محدوده یخدان مویدی (پارک ریاضیات تا کتابخانه ملی) به عنوان سایتی مشخص برای تمرکز برنامه‌های نوروزی شهرداری کرمان پیشنهاد شده که در صورت موافقت شورای ترافیک استان کرمان می‌توان بخشی از خیابان کامیاب را به عنوان پیاده‌راه برای برگزاری نمایشگاه یا برنامه‌های دیگر استفاده کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان با اشاره به لغو جشنواره زمستانی به دلیل شرایط ایجاد شده در جامعه، گفت: برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه بر برنامه‌های نوروزی تمرکز داریم که با مشارکت بخش خصوص ۱۰ هنرمند ملی در ۱۰ شب در کرمان برنامه خواهند داشت.

 

نظر شما