برخی از کودکان کار در مراکز شبانه‌روزی قرنطینه می‌شوند

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۴۹:۵۹
کد خبر: ۹۷۱۰۴۹
برخی از کودکان کار در مراکز شبانه‌روزی قرنطینه می‌شوند
معاون اجتماعی بهزیستی کرمان گفت: کودکان کار در کرمان برای پیشگیری از شیوع و ابتلا به کرونا جمع‌آوری و برخی از آنان در مراکز شبانه‌روزی قرنطینه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ علیرضا وحیدزاده با تشریح وضعیت کودکان کار در پی اپیدمی کرونا گفت: «این کودکان برای پذیرش در مراکز شبانه‌روزی قرنطینه می‌شوند و مورد حمایت لازم قرار می‌گیرند».

وی توضیح داد: «با توجه به مطرح شدن مسئله‌ی کرونا ویروس در جامعه و آسیب‌پذیرتر شدن کودکان کار، یک تیم متشکل از نمایندگان شهرداری، بهزیستی، اتباع و نیروی انتظامی اقدام به جمع‌آوری کودکان کار می‌کنند».

وحیدزاده افزود: «پس از جمع‌آوری این کودکان آن‌ها به اردوگاه غربالگری کودکان کار خیابانی منتقل می‌شوند و در ادامه با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان مورد غربالگری قرار می‌گیرند».

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان کرمان بیان داشت: پس از غربالگری کودکان کار خیابانی، چنانچه علائم خاصی از کرونا ویروس نداشته باشند، در صورت دارا بودن شرایط لازم به خانواده‌هایشان تحویل داده می‌شوند و در ادامه از آموزش‌ها و خدمات مراکز روزانه ما استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده کودکان کار در صورت تشخیص مددکار اجتماعی، مورد حمایت مالی نیز قرار می‌گیرند، گفت: سایر کودکان چنانچه مشکل خاصی نداشته باشند برای پذیرش در مراکز شبانه روزی قرنطینه می‌شوند و مورد حمایت لازم قرار می‌گیرند.

 

نظر شما