رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

هیچ جانباخته‌ای در اثر ویروس کرونا در کرمان نداشتیم

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۲:۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۷۱۰۷۳
هیچ جانباخته‌ای در اثر ویروس کرونا در کرمان نداشتیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه تمام اطلاع‌رسانی‌ها بر مبنای صداقت بوده و قصد نداریم چیزی را از مردم مخفی کنیم، گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ جانباخته‌ای در اثر ویروس کرونا در کرمان نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی‌نژاد، با بیان اینکه گفته می‌شود این استان در منطقه سفید شیوع بیماری کرونا قرار دارد، اظهار داشت: این مسئله در مقایسه با استان‌های دیگر مطرح می‌شود.

او با اشاره به اینکه نسبت به دیگر استان‌ها افراد مبتلای کمتری در استان کرمان وجود دارد و این مسئله مقایسه‌ای است، افزود: شدت این بیماری در برخی استان‌های کشور نسبت به استان کرمان بیشتر بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه شیوع این بیماری در کشور از قم آغاز شده، بعد در تهران و پس از آن به سمت شمال کشور رفته است، بیان کرد: تقریبا در تمام کشور این ویروس به نوعی در حال گردش است و ما هم باید احتمال وجود این ویروس را در استان در نظر بگیریم.

او تصریح کرد: این هم به‌واسطه اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، آموزش‌ها و تمهیداتی است که مسئولان اندیشیده و البته مردم هم رعایت بهداشت را انجام داده‌اند و باعث شده تا این بیماری در کرمان به مرحله شدید نرسد.

رشیدی‌نژاد با ابراز امیدواری از اینکه وضعیت کرمان همچنان سفید باقی بماند، گفت: اینکه بگوییم ویروس کرونا در کرمان وجود ندارد صحیح نیست؛ چرا که ویروس کرونا در تمام کشور در حال گردش است و برای همین توصیه‌های بهداشتی می‌شود تا واگیر و سرایت این ویروس کمتر شود.

او با تأکید بر اینکه تمام اطلاع‌رسانی‌ها بر مبنای صداقت بوده و قصد نداریم چیزی را از مردم مخفی کنیم، افزود: خوشبختانه تا این لحظه هیچ جانباخته‌ای در اثر ویروس کرونا در کرمان نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا ویروس در کرمان گفت: از یک ماه قبل آمادگی دانشگاه آغاز شده و برنامه‌های آموزشی را داشتیم.

او با بیان اینکه زمانی که این بیماری از چین آغاز شد پیش‌بینی می‌شد احتمال شیوع آن در دیگر نقاط جهان هم وجود داشته باشد، تصریح کرد: زمانی که یک بیماری در جهان اپیدمی می‌شود هیچ منطقه‌ای در امان نمی‌ماند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه از زمانی که اعلام رسمی و خطر جدی این بیماری در کشور را وزارت بهداشت اعلام کرد ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه تشکیل شده است، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار تشکیل شده است.

او با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کرمان نداشتیم و البته جواب برخی بیماران هنوز نیامده است، تأکید کرد: شب گذشته چند تست تشخیص کرونا ویروس از وزارتخانه دریافت کردیم و از امروز آزمایشگاه تست تشخیصی این بیماری در کرمان راه‌اندازی شده و کرمان در این زمینه خودکفا می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز