مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری کرمان عنوان کرد:

لغو مراسمات با هدف سلامتی مردم و جامعه

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۲:۵۶:۳۷
کد خبر: ۹۷۱۱۰۸
لغو مراسمات با هدف سلامتی مردم و جامعه
مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری کرمان گفت: اگر این ویروس وارد جمعیت‌های گسترده شود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد بنابراین لغو برخی مراسمات صرفا در جهت سلامتی مردم است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ زهرا موسی‌پور در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه درمراسم‌ها و جشن‌های عروسی بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر حضور دارند، ممکن است همه افراد حاضر در این مراسم، درگیر بیماری کروناویروس شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان از کنترل ورودی‌های شهر کرمان خبر داد و افزود: ورودی‌های شهر کرمان از امروز کنترل خواهد شد و به‌دنبال آن هستیم که همه ورودی‌های استان مورد بررسی قرار گیرند ضمن آنکه در مبادی ورودی شهر کرمان نیز ایستگاه‌های آموزشی برای افراد نیز دایر خواهد شد.

اوبا اشاره به ضدعفونی کردن بازار و معابر عمومی شهر کرمان به عنوان یکی دیگر از مصوبات ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس در استان عنوان کرد: با توجه به اینکه با کمبود مواد ضدعفونی مواجه بودیم، با مساعدت و پیگیری‌های استاندار کرمان و وزارت بهداشت، از امروز این مواد به مقدار قابل توجهی در اختیار دستگاه‌های استان قرار خواهد گرفت.

موسی‌پوربا اشاره به اینکه سعی کردیم برای مصونیت و پیشگیری از ابتلای افراد جامعه به کرونا ویروس، مصوباتی برای همه بخش‌ها داشته باشیم، تصریح کرد: در فرودگاه و راه‌آهن کرمان تجهیزاتی به منظور اندازه گیری دمای بدن مسافران ورودی به استان در نظر گرفته شده است ضمن آنکه در حوزه پاک‌سازی پارک‌ها و وسایل بازی کودکان نیز با محوریت شهرداری کرمان اقدامات مناسبی صورت خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس دراستان ازامروز به صورت جدی دنبال خواهد شد اظهار کرد: معتقدیم در راستای کنترل و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ویروس، هیچ اقدامی بالاتر از خود مراقبتی افراد نیست و در این راستا باید همه افراد خانواده بهداشت فردی را رعایت کنند ضمن آنکه از انتشار شایعات در فضای مجازی نیز جدا خودداری کنند.

مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری کرمان گفت: مصرف سوپ، سبزیجات تازه، ویتامین‌ها و خودداری از خوردن خوراکی‌های حساسیت‌زا در این مدت یکی از موارد بسیار مهم در رژیم غذایی افراد است ضمن آنکه توصیه می‌شود مردم از پخت کامل غذا‌ها اطمینان داشته به هیچ عنوان از غذا‌های بیرون استفاده نکنند.

اوبا اشاره به تعطیلی‌های صورت گرفته ازسوی دولت دراین ایام نیز گفت: انتظار می‌رود مردم در این ایام کمتر در مکان‌های عمومی و بازار‌ها حضور پیدا کنند. متاسفانه برخی افراد تصور می‌کنند که باید از این فرصت تعطیلی برای خرید‌های خودشان استفاده کنند این در حالی است که هدف دولت از تعطیلی این بوده که مردم در خانه هایشان بمانند.

موسی‌پوربا تاکید برآنکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به معنای ماندن در خانه است نه رفتن به سفر، تصریح کرد: اگر مردم بهداشت فردی را رعایت نکنند همه تلاش‌های دستگاه‌های ذیربط بی‌فایده خواهد بود.

او برلزوم لغو سفر‌های غیر ضروری تاکید کرد وگفت: در این هفته بهتر است که نماز‌های جماعت تعطیل شود، اما اگر کسی قصد شرکت در نماز جماعتی را داشته باشد، توصیه می‌شود حتما از مهر و سجاده شخصی خود استفاده کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان این مطلب که ما به‌دنبال سلامت مردم هستیم، عنوان کرد: همه دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند، اما حرف اصلی را در حوزه سلامت مردم می‌زنند. خوشبختانه حدود ۵۰ درصد مردم کرمان به هشدار‌ها و توصیه‌ها توجه کرده‌اند و خودشان را در خانه‌ها قرنطینه کرده و فقط برای انجام کار‌های ضروری از خانه بیرون می‌آیند که این اقدام بسیار مفید است.

موسی پور درباره مصوبه مرخصی دستگاه‌های اجرایی استان به افراد داری بیماری‌های زمینه‌ای نیز گفت: گروه‌های پرخطر با ارایه گواهی پزشک معتبر به دستگاه مربوطه‌شان می‌توانند از یکسری مزایا همچون دور کاری یا کاهش ساعات کاری برخورددار شوند که امروز این موضوع نیز در ستاد پیشگیری از ابتلای به کرونا به دستگاه‌های اجرایی اعلام و ابلاغ خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز