مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان عنوان کرد:

افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در کرمان پس از شیوع کرونا/خانه‌تکانی را به زمان دیگر موکول کنید

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۲:۱۲:۰۸
کد خبر: ۹۷۷۹۷۶
افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب در کرمان پس از شیوع کرونا/خانه‌تکانی را به زمان دیگر موکول کنید
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: «ضمن رعایت بهداشت فردی از مردم می‌خواهیم در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند و در بحث خانه تکانی نیز حتی‌الامکان این فرآیند را به بعد از عید موکول کنند ضمن آنکه تاکید می‌شود در این روزها از شستن قالی، اتومبیل، حیاط منزل و … جدا خودداری کنند».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد طاهری با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر مصرف آب شهری بیان کرد: «میزان مصرف آب استان کرمان از اول اسفندماه سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است».

وی با بیان این‌که مصرف آب شهر کرمان نیز در این بازه‌ی زمانی ۴۰ درصد افزایش یافته، افزود: «باوجود آنکه همه‌ی چاه‌های آب استان کرمان زیر پیک فشار هستند، متاسفانه با کمبود آب روبه‌رو شده‌ایم به طوری که اکنون در وضعیت سر به سر قرار داریم و اگر این وضعیت ادامه یابد، دچار افت فشار یا قطعی آب در روزهای پایانی سال خواهیم شد».

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تبلیغات محیطی و رسانه‌ای برای درست مصرف کردن آب، را یکی از اقدامات شرکت آبفای استان برشمرد و اضافه کرد: «کلیه‌ی چاه‌ها را به‌صورت فعال روشن کردیم و پیش‌بینی لازم برای خاموشی موتورها به دلیل قطع برق و یا خرابی آن‌ها نیز صورت گرفته است».

طاهری بیان کرد: «با وجود آنکه شیوع کرونا در استان در حال افزایش پیدا کردن است اما همه‌ی نیروهای بخش‌های تولید و تعمیر شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در حالت آماده‌باش کامل هستند».

وی گفت: «ضمن رعایت بهداشت فردی از مردم می‌خواهیم در مصرف آب نهایت صرفه‌جویی را انجام دهند و در بحث خانه تکانی نیز حتی‌الامکان این فرآیند را به بعد از سال موکول کنند ضمن آنکه تاکید می‌شود در این روزها از شستن قالی، اتومبیل، حیاط منزل و … جدا خودداری کنند».

 

نظر شما