مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان:

برپایی چادر و پذیرش مسافر نوروزی در کرمان ممنوع است

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۴۵:۴۵
کد خبر: ۹۷۹۵۸۳
برپایی چادر و پذیرش مسافر نوروزی در کرمان ممنوع است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز فعالیت رسمی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در راستای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: «در ایام نوروز پذیرش مسافر در مراکز بوم‌گردی، مهمان‌سراهای ادارات دولتی و خانه‌های مسافر و همچنین برپایی چادر در سطح استان کرمان ممنوع است».

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ فریدون فعالی با تاکید بر اینکه محور اصلی فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹، مقابله با شیوع ویروس کرونا خواهد بود، اظهار کرد: «در این ایام کمیته‌های ده گانه‌ی ستاد بر اساس شرح وظایف ابلاغی و تطبیق آن با شرایط کنونی، در سطح استان خدمات‌رسانی خواهند کرد».

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و ممنوعیت فعالیت تاسیسات گردشگری در ایام نوروز ۱۳۹۹، ادامه داد: «فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در راستای مقابله با این ویروس و با محوریت نظارت بیشتر بر اماکن عمومی به ویژه مراکز گردشگرپذیر است».

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان این‌که براساس دستورالعمل‌های ابلاغی تمامی اماکن موزه‌ای، مراکز فرهنگی – تاریخی و تاسیسات گردشگری استان کرمان تعطیل هستند، افزود: «در ایام نوروز پذیرش مسافر در مراکز بوم‌گردی، مهمان‌سراهای ادارات دولتی و خانه‌های مسافر و همچنین برپایی چادر در سطح استان کرمان ممنوع است».

وی خاطرنشان کرد: «تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان در ایام نوروز ۱۳۹۹ به ‌شکل مستمر به بازدید از تأسیسات گردشگری می‌پردازند».

فعالی با تاکید بر این‌که دستورالعمل‌های وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا باید در تمامی تأسیسات گردشگری رعایت شود، اظهار کرد: «بدون شک تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمان بر عملکرد این قبیل مراکز برای رعایت اصول بهداشتی نظارت دارند و در صورت مشاهده‌ی تخلف احتمالی اقدام به پلمب، لغو پروانه‌ی بهره‌برداری و تشکیل پروند‌ه‌ی قضایی خواهند کرد».

وی با بیان این‌که استان کرمان شرایط پذیرش مسافر در ایام نوروز ۱۳۹۹ را ندارد، گفت: «در حال حاضر ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی نیز به مناطق گردشگری این استان ممنوع شده است و از هموطنان درخواست می‌شود سفر به دیار کریمان را به زمانی دیگر موکول کنند».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز