بارش باران و وزش باد در کرمان

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۴:۲۴:۰۳
کد خبر: ۹۸۰۰۳۱
بارش باران و وزش باد در کرمان
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز، بارش باران و وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق استان پیش بینی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مریم سلاجقه، با اشاره به اینکه آسمان استان کمی ابری تا تمام ابری است، اظهار داشت: امروز بارش باران و وزش باد نسبتا شدید پدیده غالب استان است.

او افزود: این بارش ها سطح استان را فرا می گیرد، اما شدت آن در جنوب استان است.

سلاجقه با اعلام اینکه امروز بارش تگرگ در مناطق مستعد، رعد و برق و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر و کاهش محسوس دما را در استان داریم، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلاها و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.

او افزود: این شرایط جوی تا روز سه شنبه در استان فعال است و از روز سه شنبه کاهش دما استان را فرا می گیرد.

سلاجقه با اشاره به اینکه احتمال برخورد صاعقه و احتمال سرمازدگی وجود دارد، به جلوگیری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، انجام تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی سرمازدگی، تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، سالن های پرورشی و مرغداری ها توصیه کرد.

او افزود: در حالی که شهداد در ۲۴ ساعته گذشته با ۳۱ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین روز را پشت سر گذاشته، سردترین نقطه استان برای لاله زار با یک درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۵ درجه‌ی سانتیگراد اعلام و تصریح کرد: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۹ درجه ی سانتیگراد می رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز