استاندار کرمان:

مدیران، برنامه های جهش تولید را به استانداری اعلام کنند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۳۳:۲۵
کد خبر: ۹۸۰۵۵۲
مدیران، برنامه های جهش تولید را به استانداری اعلام کنند
استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: جهش تولید به نوعی به معنی سرعت بخشیدن به افزایش تولید، راه‌اندازی تولید جدید و رفع مشکلات و موانع این عرصه زیربنایی است.

محمدجواد فدائی در گفت‌وگو با برنا به مناسبت نامگذاری سال جدید با عنوان 'جهش تولید ' از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: سال گذشته ۶ محور برای رونق تولید در استان کرمان معرفی و اقدامات خوبی در این راستا انجام شد اما این کارها با کندی پیش رفت.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای رونق تولید طی سال گذشته در کرمان فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال بود اظهار داشت: ۳۹۰ واحد تولیدی غیرفعال در این استان وجود دارد که سال گذشته ۳۰ مورد حدود هشت درصد از این واحدها فعال شد. استاندار کرمان ادامه داد: اگر این اقدام بخواهد با همین روند انجام شود فعال کردن تمام واحدهای غیرفعال تولیدی استان کرمان حدود ۱۳ سال زمان می برد و جهش تولید یعنی اینکه این مدت به سه سال کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در خصوص راه اندازی واحدهای جدید تولیدی نیز پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان راه اندازی شد که در صدور مجوزها تسریع شود اما آنطور که فکر می کردیم این برنامه موفق نبود و علت این بود برخی از مدیران نسبت به اهمیت موضوع توجیه نمی شدند لذا امیدواریم با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی این مدیران نیز به اهمیت موضوع توجه کنند و پنجره واحد سرمایه گذاری کرمان فعال تر عمل کند و مجوزها سریع تر صادر شود تا جهش در تولید داشته باشیم.

دکترفدائی افزود: البته قرار بود پنجره واحد سرمایه گذاری الکترونیکی نیز در استان کرمان به مرحله اجرا در آید اما این طرح هنوز انجام نشده و امیدواریم در سال جاری این مهم محقق شود. وی گفت: بانک ها، تامین اجتماعی، اداره کل مالیاتی و قوه قضاییه در زمینه رفع مشکلات واحدهای تولیدی باید بیشتر همکاری کنند تا مشکلات این واحدها زودتر حل شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: به عنوان نمونه ما واحدتولیدی داریم که پنج سال معطل تامین منابع مالی است و معنی جهش تولید این است که یک واحد تولیدی این مدت نباید منتظر تامین منابع مالی باشد. دکتر فدائی تاکید کرد: از دستگاه های اجرایی درخواست می کنیم به استانداری اعلام کنند در سال ۹۹ برای سرعت بخشیدن به جهش تولید چه کارهای جدیدی را انجام می دهند تا بتوان برای جهش تولید برنامه ریزی کنیم البته صاحبان واحدهای تولیدی باید همکاری و تلاش کنند تا جهش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی محقق شود. 

 

نظر شما