انجام بیش از ۴ هزار عملیات آتش نشانی در کرمان

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۵:۱۱:۵۲
کد خبر: ۹۸۲۴۸۸
انجام بیش از ۴ هزار عملیات آتش نشانی در کرمان
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام بیش از چهار هزار عملیات آتش نشانی و نجات ۸۵۶ نفر از شهروندان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ رضا میرزایی، ضمن اعلام این خبر گفت: در سال گذشته بیش از چهار هزار عملیات با تلاش آتش نشانان انجام شد.

او افزود: در مجموع این عملیات‌ها، یک هزار و ۶۴۵ مورد اطفاء حریق و دو هزار و ۴۲۰ مورد عملیات امداد و نجات انجام شد که به دلیل بی احتیاطی و رعایت نکردن مسائل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاده اند.

 

 میرزایی بیان داشت: در سال ۱۳۹۸ در مجموع یک هزار و ۶۴۵ مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۶۱۲ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ۲۴۴ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ۳۸۴ مورد مربوط به منازل مسکونی، ۱۳۴ مورد مربوط به مراکز تجاری، ۲۹ مورد مراکز دولتی، ۲۳۵ مورد مربوط به جنگل و درختان و ۷ مورد مربوط به مرکز صنعتی بوده است.

او تصریح کرد: بی احتیاطی علت اکثر این حوادث بوده است که لازم است شهروندان به شرکت در دوره‌های آموزشی ایمنی و آتش نشانی بیشتر توجه کنند.

 

میرزایی همچنین به انجام دو هزار و ۴۲۰ مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۹۱ مورد زنده گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۸۲۷ مورد زنده گیری مار‌های سمی و غیر سمی، ۴۱۷ مورد چیدن حلقه و قفل، ۲۳۸ مورد امداد آسانسور، ۱۵۷ مورد امداد تصادفات خودرویی، ۱۱ مورد نجات سقوط در چاه، ۲۱ مورد امداد نجات از کوه و بلندی و مابقی آن‌ها مربوط به سایر موارد بوده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان افزود: در مجموع این عملیات‌ها، ۸۵۶ نفر از شهروندان نجات یافتند که ۲۰ نفر مجروح و متاسفانه ۳ نفر فوت شده اند.

 

میرزایی تصریح کرد: در این مدت، تعداد بیست و دو هزار و ۵۸۲ نفر از شهروندان و دانش آموزان آموزش‌های پیشگیری و آتش نشانی را با تلاش کارشناسان این سازمان فرا گرفتند و همچنین یک هزار و ۹۹ مورد مشاوره ایمنی و ۳۱۰ مورد بازدید ایمنی بنا به درخواست شهروندان در مدت زمان یاد شده ارائه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز