دادستان جیرفت عنوان کرد:

‌دادرسی‌های الکترونیکی، جایگزین شیوه‌های سنتی

۱۳۹۹/۰۱/۱۱ - ۱۴:۳۲:۴۲
کد خبر: ۹۸۲۷۷۱
‌دادرسی‌های الکترونیکی، جایگزین شیوه‌های سنتی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دادرسی‌های الکترونیک، جایگزین شیوه‌های سنتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین سلامی، از جایگزینی دادرسی‌های الکترونیک به جای شیوه‌های سنتی خبر داد و اظهار داشت: رعایت نکات بهداشتی در اولویت مجموعه مدیریت زندان‌ها قرار دارد.

او در شورای طبقه‌بندی زندان جیرفت با بیان اینکه در اجرای بخشنامه قوه قضاییه و ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، شرایط استفاده از مرخصی مددجویان زندانی فراهم شده است، افزود: افزون بر ۱۵۰ نفر از زندانیان در شهرستان جیرفت به مناسبت اعیاد رجبیه و ایام نوروز به مرخصی رفتند.

سلامی بیان کرد: برای تعداد زیادی از دیگر زندانیان، موافقت مرخصی انجام شده که با تلاش و همکاری دادیار ناظر زندان و مجموعه مدیریت زندان جیرفت، تمهیدات لازم برای سپردن ضمانت و آزادی آنان فراهم شده است.

او افزود: با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرار‌های تامین کیفری منتهی به بازداشت، جز در موارد ضروری از سوی قضات دادسرا خوداری می‌شود.

سلامی با بیان اینکه با مدیریت اوراق جلب و جلوگیری از معرفی افراد جدید به زندان، تلاش مجموعه قضایی جیرفت بر کاهش تراکم جمعیت و تردد مددجویان به حداقل ممکن است، تصریح کرد: در این راستا اقدام به برگزاری دادرسی الکترونیک و استفاده از ویدئو کنفرانس در فرآیند رسیدگی‌ها در حال انجام است.

او با بیان اینکه در شرایط ضروری که زندانی جدید به ندامتگاه جیرفت اعزام می‌شود، فرد جدید به مدت ۱۴ روز در بند جداگانه قرنطینه می‌شود، افزود: این فرد در صورت نداشتن علائم بیماری به بند‌هایی که زندانیان دیگر هستند، منتقل می‌شود.

سلامی بیان داشت: در اجرای بند سه بخشنامه معاون اول قوه قضاییه در خصوص ابطال و لغو اوقات رسیدگی تا پایان اسفندماه در برخی شعب با تشخیص و مدیریت قضات محاکم، امکان رسیدگی‌ها با تقدیم لایحه از طریق غیرحضوری انجام و رسیدگی به امور مهم با تعیین قضات کشیک در دادسرا و دادگاه انجام می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز