مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان عنوان کرد:

یکهزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت سیل جنوب کرمان

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۴:۰۷:۱۱
کد خبر: ۹۸۴۱۷۰
یکهزار و ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت سیل جنوب کرمان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان، خسارت سیلاب سوم و چهارم فروردین ماه جاری در جنوب استان را یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این خسارت در بخش‌های کشاورزی، راه، زیربنایی، آب و برق، مدارس، معابر و تاسیسات شهری و روستایی وارد شده که بیشترین آن مربوط به کشاروزی و راه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مجید سعیدی ادامه داد: فرمانداری با همکاری دهیاری و شهرداری براساس ماده ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، برای دخل و تصرفی که در حریم رودخانه‌ها انجام شده باید پیگیری لازم را انجام دهند و حکم قانونی را دریافت و سریعا اجرا کنند.

وی با تاکید بر تکمیل طرح‌های مطالعاتی منابع طبیعی در بالادست حوزه‌های آبریز زهکلوت بیان کرد: مطالعات بالادست رودبار جنوب هم از اعتبار امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا از منابع استانی و یا ملی پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: طرح‌هایی در حوزه لایروبی و دیوارسازی رودخانه ها در منطقه زهکلوت و رودبار جنوب در حال اجرا است که با نظارت و هماهنگی آب منطقه ای صورت می‌گیرد تا مهندسی رودخانه‌ها به هم نخورد.

وی با اشاره به اینکه بلوار ورودی شهر زهکلوت فاقد هرگونه پل و کانال عبور آب است، تاکید کرد: شهرداری با هماهنگی راهداری و فرمانداری مسیر عبور را از بالادست تا دو ماه آینده آزاد کنند.

سعیدی اظهار داشت: خسارت بخش کشاورزی برآورد شده و پس از ابلاغ اعتبارات جهاد کشاورزی کارها را پیگیری خواهد کرد و با توجه به ضرورت و فوریت برخی مناطق آسیب دیده هم جهاد کشاورزی جنوب با استفاده از اعتبارات خسارت سیل دی ماه را با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیری کند و مجوزهای لازم را بگیرد.

وی گفت: ساخت و سازها و تصرفاتی نیز که در مسیر رودخانه‌ها انجام شده است که فرمانداری رودبار جنوب طرح کارشناسی برای جابجایی آنها آماده می‌کند و از طریق ماده ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نیز پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان تصریح کرد: ۳۰۰ خانوار کمیته امداد نیز که دچار خسارت شده‌اند، کمک‌های معیشتی به آنها از سوی کمیته امداد داده می‌شود.

 

نظر شما