یادداشتی از حسین شهابی

جوانان ایران زمین را قدر بدانیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۸:۱۰
کد خبر: ۹۸۴۶۶۰
جوانان ایران زمین را قدر بدانیم

امروز همزمان با تولد حضرت علی اکبر (ع) در تقویم به عنوان روز جوان نامگذاری شده است .

شورای عالی جوانان در کشور ما سن 15 تا 29 را رسما سن جوانی تعیین کرده است. اما در کشورهای دیگر این دامنه متفاوت است. به عنوان نمونه در آفریقای جنوبی 14 تا 35 سال، در استرالیا 15 تا 25 سال، در چین 14 تا 28 سال و در مالزی 15 تا 40 سال این دامنه را تشکیل می دهد.

ساختار های متعدد و متنوعی برای سروسامان دادن به وضعیت جوانان ایران تاکنون طراحی، حذف و ادغام شده که آخرین آن افزوده شدن سازمان جوانان به سازمان ورزش بود.

تاکنون هیچ تحقیق کارشناسی و مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیقی در خصوص نوع عملکرد این سازمان در خصوص جوانان انجام نشده و یا اگر شده نتایجش منتشر نشده است.

جوانان منبع عظیم انرژی های نهفته ای هستند که برای بروز دادن آنها لازم است دولت، مجلس و سیستم قضایی متناسب با قوانین، مقررات و عرف اجتماعی، زمینه ای برای حمایت از استعدادهای جوانان در بخش‌های علمی و پژوهشی فناوری های نو، زیست محیطی، ورزشی، فرهنگی و هنری و کارآفرینی و کسب وکار بنماید.

این همه جوان ِدانش آموخته در رشته های مختلف وجود دارد اگر از آنها بهره مدیریتی و فکری برای رشد و توسعه متوازن کشور گرفته شود بدون شک چرخ های اقتصاد و پیشرفت و تولید در عرصه های مختلف بهتر می چرخد.

کاش ساختارهای مدیریتی کشور در لایه های وزارت خانه ها و پایین تر طوری طراحی، قانون گذاری و تدبیر می‌شد که افراد پیشکسوت و مدیر پس از مثلا پنجاه و پنج سالگی صرفا به عنوان مشاور بمانند و ساختارهای مدیریتی را به جوانان می سپردند.

البته پرداختن و تبریک گفتن روز جوان، زمانی بهتر معنا می‌شود که جوانان حداقل یک یا دو مساله مهم از ارکان زندگی شان (شغل، ازدواج، مسکن) به سادگی و با حمایت مناسب دولت‌ها تامین شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز