لزوم بخشودگی مالیات و حق بیمه برای مشاغل آسیب دیده

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۴:۰۶:۲۱
کد خبر: ۹۸۴۶۶۴
لزوم بخشودگی مالیات و حق بیمه برای مشاغل آسیب دیده
رییس اتاق اصناف کرمان گفت: برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از شرایط فعلی پیشنهاد ما این است که مالیات و حق بیمه این واحد‌ها بخشیده شده و به این کسب و کار‌ها تسهیلات ویژه‌ای ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یوسف جعفری، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به مصوبه استانی ستاد مقابله با کرونا، اصناف غیرضروری استان کرمان تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل خواهند بود.

او درباره ضرر واحد‌های صنفی در پی شیوع کرونا افزود: خسارت واحد‌های صنفی انصافا بسیار زیاد بوده است، زیرا از ۳۰ هزار واحد صنفی شهرستان کرمان، تنها حدود ۸هزار واحد فعال و حدود ۲۲ هزار واحد دیگر تعطیل بوده اند که خود نشان دهنده ضرر وارده به این بخش است.

جعفری تصریح کرد: این واحد‌های صنفی اجاره مغازه، حقوق کارگر، حق بیمه، قبض برق، گاز و... باید بپردازند که هزینه‌های زیادی است.

رییس اتاق اصناف کرمان گفت: برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده از شرایط فعلی، صحبت‌هایی شده است و ما نیز این موضوعات را دنبال می‌کنیم، اما پیشنهاد ما این است که مالیات و حق بیمه این واحد‌ها بخشیده شده و به این کسب و کار‌ها تسهیلات ویژه‌ای را ارائه دهند.

او با اعلام این پیشنهاد که مالیات واحد‌های صنفی آسیب دیده در سال‌های ۹۸ و ۹۹ بخشیده شود، افزود: پرداخت حق بیمه کارگران در واحد‌های کوچک و بزرگ متفاوت است و در واحد‌های کوچک کارفرما ۳۰ درصد حق بیمه را کامل می‌پردازد و باید به این واحد‌ها کمک ویژه‌ای شود.

 

نظر شما