محمد حاجی‌زاده، مشاورِ تبلیغات و کسب‌وکار:

کرونا و‌ قرنطینه مردم را با خدمات مجازی کسب و کارها بیشتر آشنا کرد/با تبلیغات صحیح، کسب و کارها رونق بهتری از قبل می‌گیرند

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۲۲:۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۸۹۶۰۸
کرونا و‌ قرنطینه مردم را با خدمات مجازی کسب و کارها بیشتر آشنا کرد/با تبلیغات صحیح، کسب و کارها رونق بهتری از قبل می‌گیرند
یک مشاور تبلیغات و راه‌اندازی کسب و کار گفت: کرونا و قرنطینه مردم را با خرید و گرفتن خدمات مجازی و اینترنتیِ کسب‌وکارها بیشتر از قبل آشنا کرد.

برای بررسی اوضاع کسب‌وکارهای خرد در ایام قرنطینه، با محمد حاجی‌زاده که مشاور تبلیغات و راه‌اندازی کسب و کار است به گفت‌وگو نشسته‌ایم که در ادامه می‌آید:

 

**بعضی از مقامات وزارت بهداشت در اظهارات متفاوتی اعلام کرده‌اند، ممکن است این بیماری تا هجده ماه آینده در زندگی مردم کشورمان حضور داشته باشد. فکر می‌کنید با توجه به این که از  شدت اولیه قرنطینه هم به تدریج کاسته خواهد شد، صاحبان کسب و کار و مشاغل باید چه روشی را برای سر پا نگه داشتن کاسبی شان دنبال کنند؟

 اول اینکه از صمیمِ قلبم آرزو دارم، این میهمان ناخوانده نوروزی هرچه سریع‌تر از خانه‌های ملت بزرگوار و فداکار ایران زمین خارج شود و خنده بار دیگر بر لب هموطنانم بنشیند. متاسفانه این بیماری باعث شد بسیاری از فضاهای تبلیغاتی موثر همچون تبلیغ در کنسرت، همایش، نمایشگاه و ... را از دست بدهیم و صاحبان مشاغل را در تبلیغات به مشکلات بزرگی انداخت. استفاده از فضاهای مجازی به شکل صحیح اولین و موثر ترین راهکار پیشنهادیست. مردم در دوران قرنطینه توجه بیشتری به جامعه مجازی خواهند داشت و می‌توان به خوبی از این اتفاق استفاده کرد.

تولید محتوای به موقع و تاثیر گذار و حتی راه اندازی باشگاه‌های مشتری مداری مجازی راه‌های مناسبی برای جلوگیری از کسادی‌های اخیر بازار می‌باشند.

برای بهتر انجام دادن این مهم پیشنهاد می‌کنم از مشاوران مجرب کسب و کار کمک گرفته شود. تخفیف‌ها و مسابقات مجازی نیز می‌توانند توجه مخاطب بیشتری را جلب کرده و کسب و کار را به جامعه هدفش در تبلیغات نزدیک‌تر کند.

 

**فکر می‌کنید آیا کسب و کار ها آن رونق سابق را خواهند گرفت؟

بله، چرا که نه...! کرونا و قرنطینه مردم را با خرید و گرفتن خدمات مجازی بیشتر آشنا کرد. کسب و کارهایی که به صورت مجازی ضعیف عمل کرده‌اند با تقویت فروش مجازی و غیر حضوری می‌توانند حتی بهتر از قبل به کسب و کارشان رونق دهند. در این مسأله توجه داشته باشید که تعیین جامعه هدف و رساندن صحیح تبلیغات کسب‌وکارِ خود، به این گروه مهم ترین کار است که اگر درست انجام شود، منجر به افزایش نجومی حجم فروش خواهد شد.

 

**ویروس کرونا باعث شد که فضای اقتصادی کشور رخ دیگری از مصائب را ببیند، این فضای اقتصادی فعلی برای رونق کسب و کار مردم تا چه حد آمادگی دارد؟

 بله، صحیح است. به هر حال این اتفاق تاثیر وحشتناکی بر اقتصاد مردم گذاشته، اما فراموش نکنیم که هر محصول و خدمات، مخاطب خاصی دارد. با تبلیغات، قیمت گذاری و راه‌اندازی باشگاه مشتریان قوی و صحیح می‌توان به رونق کسب و کار ها سرعت بیشتری بخشید اما به هر حال در شرایط بحرانی فعلی این کار کمی دشوار خواهد بود.

 

** در استانِ خودمان، گاهی برخی مغازه و فروشگاه‌ها باز و گاهی بسته هستند، برای مثال در شهر کرمان، امروز یک فست‌فود باز و فردا بسته است، تاثیر این مبحث در کسب درآمد واحدهای صنفی به چه شکل خواهد بود؟

 بی شک این تاثیر منفی خواهد بود. اما کسب و کارها باید تلاش بیشتری برای کسب درآمد و فروش در روزهای فعال داشته باشند و دامنه فروش را به وسیله تبلیغات و ایده پردازی‌های متفاوت افزایش دهند.

 

**حرف آخر!؟

 از همشهریان و هموطنان عزیزم خواهشمندم همه دست در دست هم برای نابودی کرونا تلاش کنند که مجدد بتوانیم شاهد  رونق و پیشرفت بازار باشیم.

این روز ها به مثابه جنگ تحمیلی عراق علیه کشور عزیزمان ایران است که مردم دلاورانه برای نابودی دشمن مشترک جنگیدند و تلاش کردند. مردمی که شهامت‌شان را بار ها و بار ها نشان داده‌اند. تقدیر و تشکر بسیار دارم از تک تک پرسنل درمان که چه جانانه جنگیدند و خواهند جنگید. امیدوارم تک تک کسب و کار ها دست به دست هم دهند برای پیشرفت دیگر کسب و کار ها.

یا حق.

 

نظر شما