مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه خبر داد:

آزادی ۳۲۹ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان طی سال گذشته

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۰:۳۹:۱۲
کد خبر: ۹۹۰۷۵۲
آزادی ۳۲۹ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان طی سال گذشته
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان گفت: در سال گذشته با پرداخت 10 میلیارد و 787 میلیون و 800 هزار تومان، زمینه آزادی 329 مددجوی جرائم غیرعمد از زندان های استان کرمان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه در سال گذشته 24 کمیسیون تشخیص وام تشکیل شده است، افزود: از مجموع مددجویان جرائم غیرعمد آزاد شده در سال گذشته 298 نفر با کمک خیران به مبلغ بیش از 7 میلیارد و 267 میلیون تومان آزاد شده اند.

وی ادامه داد: 6 نفر نیز با استفاده از کمک های ویژه ستاد دیه مرکز به مبلغ 408 میلیون تومان، 11 نفر با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ یک میلیارد و 230 میلیون تومان و 14 نفر با استفاده از اعتبارات صندوق تامین خسارت های بدنی به مبلغ یک میلیارد و 883 میلیون تومان از زندان ها آزاد شده اند.

وی با اشاره به برگزاری200 جلسه صلح و سازش در استان کرمان طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: در این جلسات در مجموع 86 میلیارد و 613 میلیون تومان تخفیف بدهی شاکیان حاصل شده است.

وی اظهارداشت: در سال گذشته 26 جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده که در مجموع 9 میلیارد و 126 میلیون تومان تعهد خیران را داشته ایم که بالغ بر 80 درصد تعهدات خیران و معادل 7 میلیارد و 260 میلیون و 200 هزار تومان وصول شده است.

وی به برگزاری مراسم تجلیل از خیران بند نسوان زندان مرکزی کرمان و تجلیل از خیران درخت آرزوها نیز اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 184 مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد 5 نفر دیه بدهکار تصادفات، 4 نفر دیه بدهکار حوادث کارگاهی و 108 نفر بدهکار مالی هستند و 57 نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و 10 نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه در زندان ها حضور دارند.

وی عنوان کرد: بالغ بر 90 درصد مددجویان جرائم غیرعمد ورودی به زندان های استان کرمان در شش ماه پایانی سال 98 وارد زندان شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز