معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان:

شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، همه ارکان یک مدرسه کامل را دارد

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۰:۵۱:۵۵
کد خبر: ۹۹۰۷۷۰
شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، همه ارکان یک مدرسه کامل را دارد
معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد)، همه ارکان یک مدرسه کامل را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ حسین براهوئی با اشاره به اهمیت سلامت دانش آموزان و معلمان در شرایط بیماری کرونا گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، مدارس به ظاهر تعطیل شد اما همه فرهنگیان در سراسر استان با شعار" آموزش، تعطیل شدنی نیست" کار خود را در بستر فضای مجازی آغاز کردند.

وی افزود: استفاده از بسترهای دیجیتالی این امکان را برای معلم و دانش آموز فراهم می کند تا تعاملی دوسویه داشته باشند و فرایند خطیر یاددهی- یادگیری متوقف نشود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان ویژگی های یک مدرسه مجازی گفت: در مدرسه مجازی، هم مدیر و دانش آموز حضور دارند و هم معلم، درس را ارائه می دهد، ضمن این که معلمان با اقدامات خلاقانه می توانند در این فضا امر آموزش را موثرتر پیش ببرند.

براهوئی تصریح کرد: در کنار اشکال مختلف آموزش مجازی، شبکه آموزشی دانش آموزان با نام شاد هم شکل گرفت که خصوصیات یک مدرسه کامل را دارد، هر چند که همچنان در مرحله تکمیلی است و قصعا ضعف هایی هم دارد که در حال رفع شدن است.

وی نظارت والدین را در بحث آموزش مجازی دانش آموزان بسیار ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هم اولیا و هم دانش آموزان باید به سمت تکامل مهارت های استفاده از فضای مجازی و سواد رسانه ای حرکت کنند و به طور حتم با مشارکت و پیگیری خانواده ها در خانه با کمترین آسیب های فضای مجازی برای فرزاندانمان مواجه خواهیم شد و می توانیم قدمی در راستای مصون سازی این فضا برداریم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان به فعالیت آموزشی معلمان و دانش آموزان در 5  پیام رسان ایرانی پیشنهادی اشاره کرد و گفت: حداقل سیستم عاملی که می تواند پاسخ گوی پیاده سازی شبکه شاد باشد، اندروید 4.4  است و در مناطق دوردست عشایری و روستایی که دسترسی به اینترنت مقدور نیست تلاش شده تا با ارسال لوح های فشرده و درس نامه ها، همه دانش آموزان تحت پوشش آموزش غیرحضوری قرار گیرند.

براهوئی  گفت: شبکه شاد با سامانه هویت دانش آموزان (سناد) در ارتباط است و قبل از تشکیل هر کلاس، هویت دانش آموزان محرز می شود، بنابراین امکان عضویت فردی خارج از مجموعه دانش آموزی امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به ثبت و عضویت 60 درصد مدارس استان در شبکه شاد اظهار امیدواری کرد طی ساعات آینده مابقی مدارس هم به عضویت این شبکه درآیند و افزود: پس از عضویت مدارس در این شبکه، اصل بر فعالیت اثربخش است که باید در دستور کار مدیران و معلمان قرار گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برای دوره ابتدایی تا 25  اردیبهشت و دوره متوسطه تا پایان اردیبهشت باید کل محتوای کتاب های درسی تدریس و امتحانات هم از کل این محتوا و طبق شرایط موجود برگزار شود.

براهوئی با بیان این که ما امروز در راستای تحقق عدالت آموزشی در پی عدالت دیجیتالی هستیم، گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان با همکاری فرمانداران و بخشداران ملزم به بررسی وضعیت همه دانش آموزان شده اند تا مناطقی که دسترسی به اینترنت یا گوشی تلفن همراه هوشمند نیست، شناسایی شود و هر جا که نیاز به کمک به دانش آموزان از طریق درس نامه یا سایر ابزار کمک آموزشی هست، دریغ نکنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز