مدیرکل استاندارد استان کرمان عنوان کرد:

صدور ۶۳۷ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۹:۳۳:۴۱
کد خبر: ۹۹۴۵۲۴
صدور ۶۳۷ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان
مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: در بازرسی‌های پارسال، ۶۳۷ مورد تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در کرمان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ اسماعیل عاقلی، در این خصوص اظهار داشت: به منظور اجرای آزمون‌های اولیه و ادواری آسانسور‌های منصوبه در ساختمان‌های دارای آسانسور و استاندارد سازی آن ها، ۷۸۹ درخواست استاندارد سازی برای آسانسور‌های کششی و هیدرولیکی منصوبه در ساختمان‌ها در سامانه آسانسور سازمان ملی استاندارد ثبت شد.

او افزود: با بازرسی‌های انجام شده به همت شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده در استان، پارسال ۶۳۷ مورد تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور صادر شده است.

عاقلی بیان داشت: از این تعداد ۵۳۹ تائیدیه مربوط به آسانسور‌های جدید و آزمون‌های اولیه انجام شده و برای ۹۸ آسانسور هم، آزمون‌های دوره‌ای و سنواتی انجام و تائیدیه‌های ادواری صادر شده است.

او افزود: تائیدیه‌های صادره دارای اعتبار یکساله بوده و آسانسور‌ها با درخواست مالکان باید مورد بازرسی ادواری قرار گیرند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان بیان کرد: چک لیست بازرسی ادواری، شامل بازرسی از تجهیزات ایمنی آسانسور، مانند: قفل درب ها، ترمز ایمنی، کنترل کننده سرعت( گاورنر)، وسایل هشدار دهنده و آزمون‌های عملکردی است.

او با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند درخواست بازرسی خود را از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به نشانی www.lift.isiri.gov.ir ثبت کنند، گفت: در صورت انجام ندادن سرویس، نگهداری مستمر، بازرسی ادواری سالیانه و اخذ تائیدیه‌های مذکور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح، احتمالی بر عهده بالاترین مقام مسئول در دستگاه‌های اجرایی، مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

عاقلی گفت: پارسال ۱۴۷ مورد مراجعه و بازرسی از سوی کارشناسان اداره کل از مراکز و مکان‌های عمومی و مجتمع‌های تجاری دارای آسانسور صورت گرفت که تعداد ۶۵ مورد تذکر و ۵۷ مورد اخطار به مدیران مجتمع‌ها به دلیل نداشتن تائیدیه‌های لازم ارائه و تعداد ۲۵ مورد آسانسور هم به دلیل انطباق نداشتن  با استاندارد‌های ملی مربوطه و اقدام نکردن برای اخذ تائیدیه‌های لازم پلمب شدند.

به منظور ارتقای سطح ایمنی و عملکرد آسانسور‌ها و به تبع آن، ارتقای ایمنی و سلامت جامعه و شهروندان محترم، باید مدیر مجتمع، مالک، مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا شرکت‌های سرویس و نگهداری نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تائیدیه ایمنی و کیفیت آسانسور‌هایی که از تاییدیه ایمنی و کیفیت اولیه آن‌ها یک سال گذشته است، اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز