وضعیت ۷ شهرستان در استان کرمان سفید است

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۰۹:۲۸:۴۴
کد خبر: ۹۹۷۲۰۰
وضعیت ۷ شهرستان در استان کرمان سفید است
در حال حاضر، شهرستان‌های رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان در استان کرمان، بنا به اعلام وزارت بهداشت جزو مناطق کم‌خطر کرونا هستند. در این مناطق، مساجد با رعایت دستورالعمل‌هایی بازگشایی می‌شود، نماز جمعه مجدد برپا می‌شود و مدرسه‌ها هم احتمالا، از ۲۷ اردیبهشت‌ماه گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی، در تشریح مصوبات امروز جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: «براساس مصوبه ستاد ملی، کشور به شهرستان‌های با خطر کم، متوسط و خطر بالا تقسیم شده و قرار است در شهرستان‌های دارای وضعیت سفید، نماز جماعت و جمعه براساس پروتکل برگزار شود و مدارس از ۲۷ اردیبهشت آغاز به کار بکنند که منتظر دریافت دستورالعمل‌ها در این زمینه هستیم».

وی با بیان اینکه شهرهای رودبار جنوب، ریگان، فاریاب، فهرج، کهنوج، کوهبنان و منوجان در استان کرمان دارای وضعیت سفید هستند، تاکید کرد که برگزاری جشنواره‌ها و اجتماعات کماکان تعطیل و ممنوع است.

به گزارش فارس کرمان، فدائی همچنین اظهار کرد: «بنا به درخواست اداره کل عشایری استان و با توجه به آغاز زمان کوچ عشایر، مقرر شد تا سپاه و ارتش با استفاده از امکانات خود به کمک بیایند تا کوچ عشایر به شکل مکانیزه و در زمان کمتر صورت گیرد».

استاندار کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر به دلیل بیماری کرونا روند کندی پیدا کرد، افزود: «مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در خصوص جمع‌آوری این افراد تصمیم‌گیری شود.».

وی اضافه کرد: «اعتراضی نسبت به ادارات در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود که قرار شد مجدد پروتکل‌ها برای آنها ارسال شود و تاکید شود و در صورت عدم رعایت مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز