مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان کرد:

در حوزه جوانان به دنبال کار صوری نیستیم/گلایه مندی از برخی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان

۱۳۹۹/۰۲/۱۶ - ۱۳:۴۵:۳۹
کد خبر: ۹۹۷۸۸۶
در حوزه جوانان به دنبال کار صوری نیستیم/گلایه مندی از برخی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: به هیچ عنوان در حوزه جوانان به دنبال کار صوری نیستیم، بلکه به دنبال اقدام عملیاتی در این حوزه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ میثم پاریزی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور بصیری معاون استاندار، حسینی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، موسی پور مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری کرمان، نژاد زمانی سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، احمدی نژاد رئیس مجمع سمن‌های جوانان و اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت مشارکت‌های اجتماعی در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، ضمن تشکر از حضور اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان در نخستین جلسه این ستاد در سال ۹۹، از بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان که مقدمات برگزاری این نشست را فراهم کردند، قدردانی و با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه به درگاه عبودیت، به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته پرداخت و گفت: در استان کرمان ۱۳۲ سمن در حوزه جوانان وجود دارد که از وزارت ورزش و جوانان اعتبارنامه دریافت کرده اند.

او افزود: از این تعداد ۵۰ درصد از دبیران سمن‌های ما بانوان هستند که این مشارکت ۵۰ درصدی جامعه هدف ما، هم در حوزه ورزش و هم در حوزه جوانان را می‌رساند و این میزان مشارکت خوشبختانه در بحث تعداد سمن‌هایی که اعتبار نامه دریافت کردند نیز به خوبی تحقق پیدا کرده است.

پاریزی عمده فعالیت‌های این سمن‌ها را در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و علمی عنوان و تصریح کرد: ما در سال ۹۷، تکلیف داشتیم ۳۴ سمن را در سال ۹۸ به ثبت برسانیم که ما ۳۷ سمن را ثبت کردیم و اعتبارنامه دریافت کردند که این در مقایسه با سال ۹۷، ۱۰۷ درصد رشد را در این حوزه نشان می‌دهد.

او بیان داشت: سال ۹۷ استان کرمان میزبان برگزاری دومین مجمع ملی جوانان بود که رویداد بسیار بزرگی در سطح جوانان کشور به شمار می‌رود و در این رخداد معاون اول رئیس جمهور، شخص وزیر، استاندار و ... حضور داشتند و این میزبانی را همراهی و کمک کردند، اتفاق شایسته‌ای برای استان کرمان بیفتد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: سال گذشته نیز برگزاری انتخابات مجمع استانی را داشتیم که اعضای مجمع انتخاب شدند، مجمع شکل گرفت و طی این مدت کوتاه با قوت و قدرت به کار خود ادامه داد.

پاریزی افزود: جلسه امروز، ویژه به عنوان طرح پیشنهادات دستگاه‌ها برای ارتقاء سطح مشارکت‌های اجتماعی به طور کلی با محوریت کارِ فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی است که تحت عنوان "کمک مومنانه و همت جوانانه" مطرح شد و در همین راستا مکاتبه‌ای از سوی وزارت ورزش و جوانان با استانداران انجام شده و سهم استان‌ها مشخص است.

او تصریح کرد: در استان‌ها دستگاه‌هایی که خدمات رسانی را انجام می‌دهند در بخش‌های مختلف مشخصند که در بخش خصوصی شامل خیریه ها، در بخش دولتی مانند ادارات، ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی و در بحث نهاد‌های انقلابی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و بنیاد برکت و ... هستند که کمک می‌کنند.

پاریزی بیان داشت: در جلساتی که در اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با محوریت معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل، مجمع سازمان‌های مردم نهاد و با عضویت مجموعه هیئت‌های ورزشی و باشگاه ورزشی تشکیل شد، چارتی را در مجموعه اداره کل تشکیل دادیم که این مسائل بتوانند پیگیری شوند و تاکیدی که در تمام جلسات داشتیم لزوم حذف هم پوشانی در حوزه خدمات‌رسانی بود که باید مورد اهمیت باشد و لحاظ شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: خوشبختانه مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد استان، ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه، شناسایی افراد نیازمند را شروع کردند که تا به امروز بیش از ۴ هزار خانوار نیازمند را در سطح استان شناسایی کردیم.

پاریزی افزود: در بحث جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، خیلی از افراد و خیلی از مشاغل تحت تأثیر قرار گرفتند و یکسری بیکاری‌های ناخواسته به وجود آمد که ما تأکید کردیم افراد در شناسایی‌ها با حفظ شأن و منزلتشان بتوانند لحاظ شوند و خدمات را به شکلی مناسب دریافت کنند.

او تصریح کرد: ما بر اساس برش استانی که وزارتخانه تهیه کرده، ۹ هزار و ۳۰۰ خانوار را در سطح استان کرمان تعهد داشتیم که خدمات رسانی را به آن‌ها انجام دهیم و تا به امروز شرایط را برای خدمات‌رسانی به ۴ هزار خانوار شناسایی شده آماده کرده ایم، اما نیازمند مساعدت دستگاه‌هایی هستیم که در این حوزه مسئولیت دارند و می‌توانند کمک کنند.

پاریزی بیان داشت: سمن‌های جوانان ما این آمادگی را دارند تا این توزیع را به صورت عادلانه در سطح استان با توجه به شناسایی که انجام داده اند داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه طی مدتی که ما درگیر شیوع ویروس کرونا بوده ایم، اقدامات بسیار خوبی از سوی سمن‌های جوانان استان انجام شده است، تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح شهر و معابر عمومی، شناسایی افراد نیازمند و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی در مناطق آسیب‌پذیر شهری را از مهمترین کار‌های انجام شده‌ی سمن‌های جوانان در این حوزه برشمرد.

پاریزی گفت: در جلسانی که برگزار شد، ما تأکید کردیم از ظرفیت خیرین ورزشی، بسیج ورزشکاران، مجموعه هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران شاخص در حوزه ورزش که می‌توانند به این مسئله کمک کنند، استفاده شود.

او افزود: آمادگی توزیع بسته‌های حمایتی به همت سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهرستان کرمان و شهرستان‌های استان قبلا هم به ستاد کرونای استانی اعلام شد و هم اکنون این آمادگی وجود دارد.

پاریزی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، بیش از ۸۵۰ باشگاه ورزشی در سطح استان کرمان تعطیل و بیش از ۴ هزار مربی و باشگاه دار متحمل بیکاری شدند و در حال حاضر علیرغم اینکه این عزیزان خودشان مشکلات دارند، باز هم اعلام آمادگی کردند که در این حوزه بتوانند کمک‌هایی را داشته باشند.

او بیان داشت: اتفاقاتی مانند کمپین "ماندن در خانه" که هم در حوزه جوانان و هم در حوزه ورزش رخ داد، راه اندازی مسابقات ورزشی مجازی در رشته‌هایی که این امکان را گذاشتند و برگزاری رقابت‌های تکریم رمضان با ورزش از جمله اقداماتی بود که طی ماه‌ها و روز‌های اخیر صورت گرفته است و در مجموع تلاش کرده ایم از ظرفیت فضای مجازی به توصیه رهبر معظم انقلاب به نحو خوب و مطلوب استفاده کنیم که فعالیت‌های ورزشی تا آنجایی که امکان دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتیِ مدنظرِ ستاد ملی و ستاد استانی کرونا، ادامه داشته باشند.

پاریزی ضمن ابراز گلایه مندی از دستگاه‌هایی که عضو ستاد بودند و امروز در نشست شرکت نکردند، گفت: ۲۳ دستگاه عضو ستاد هستند، انتظار داشتیم حداقل مدیران این دستگاه ها، نماینده‌ای را با اختیارات و اشراف در جلسه معرفی کنند.

او از حضور دستگاه عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان استان در نشست امروز قدردانی و ابراز امیدواری کرد: شاهد حضور پررنگ‌تر همه دستگاه در جلسات این ستاد باشیم.

پاریزی افزود: تکلیف ما برگزاری دوازده جلسه در طول سال بود که این جلسات به برگزاری ۶ جلسه در طول سال کاهش پیدا کرد، ولی انتظار داریم حداقل چهار جلسه را در سال به صورت فصلی داشته باشیم و این جلسات بتوانند قابلیت کار کاربردی و اجرایی داشته باشند.

 

او خطاب به دستگاه‌های عضو بیان داشت: کارشناسان مرتبط با این حوزه را به صورت تخصصی به ما معرفی کنید، ما پیشنهاداتمان را به صورت مکتوب به دستگاه اعلام می‌کنیم و دستگاه‌ها نیز بر اساس اولویت‌هایی که احساس می‌کنند نیاز استان و شهرستان کرمان است، پیشنهادات را به ما بدهند تا ما بتوانیم بر اساس آن کارگروه‌هایی را ذیل این ستاد تشکیل دهیم و این کارگروه‌ها بتوانند تصمیم‌گیری کنند و ما نهایتاً بتوانیم چکیده‌ای از بررسی‌ها را به منظور تسهیل در ستاد استان مطرح کنیم که مسئله کاربردی و اجرایی شود و زیر مجموعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و سمن‌های حوزه جوانان قرار گیرد و به این ترتیب از ظرفیت‌های علمی، فکری و اجرایی جوانان بهره برد.

پاریزی تصریح کرد: قطعاً باید به این مسئله اعتقاد داشته باشیم که این ظرفیت سمن‌های جوانان مناسب است و باید پیرو فرمایشاتی که مقام معظم رهبری در بخش بیانیه گام دوم انقلاب داشتند تکیه بر توانمندی جوانان استان کرمان کرد و ما امیدواریم بتوانیم این مسئله را در استان کرمان دنبال کنیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: به هیچ عنوان در حوزه جوانان به دنبال کار صوری نیستیم، بلکه به دنبال اقدام عملیاتی در این حوزه هستیم.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی مراکز نوآوری و شتابدهی در استان اشاره کرد و گفت: قطعاً ما به دنبال این مسئله هستیم تا این مرکز در استان کرمان راه‌اندازی شوند و با قوت به کار خودشان ادامه دهند.

 

پاریزی افزود: رسالت و اهداف ما در حوزه ورزش و جوانان، ۵۰ درصد جامعه هدفش بانوان هستند، در خصوص سندی که در راستای ارتقای زنان و خانواده مطرح شد، اگر چه این سند بحث راهبردی دارد، اما قطعاً در حوزه ورزش و جوانان، قابلیت عملیاتی شدن با ظرفیت‌های موجود دستگاه را دارد و ما این قول را می‌دهیم در صورتی که ابلاغ شود، آن را به قوت دنبال کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز