به میزبانی آکادمی ملی المپیک؛

آزمون ارتقاء درجه داوران کشتی ممتاز کشور برگزار شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۲:۲۳:۲۰
کد خبر: ۸۱۳۱۲۷
آزمون ارتقاء درجه داوران کشتی ممتاز کشور برگزار شد
نخستین روز از آزمون‌های ارتقاء درجه داوران کشتی کشور از ممتاز ملی به ممتاز ویژه در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، داوران کشتی آزاد و فرنگی درجه ممتاز ملی و کاندید شرکت در کلاس‌های درجه سه بین‌ المللی که برای ارتقاء مدرک داوری خود و از سوی هیأت‌ های کشتی استان‌ها به فدراسیون کشتی معرفی شده‌اند، از صبح امروز در آزمون‌های تئوری و آمادگی جسمانی که در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد شرکت کردند.

این آزمون‌ها از 75 داور ملی کشتی و طی پنج روز (27 بهمن لغایت 1 اسفندماه) توسط انستیتو فدراسیون کشتی و زیر نظر کمیسیون داوران این فدراسیون برگزار می شود.

صبح امروز نخستین گروه از داوران ملی کشتی در آزمون‌های ذکر شده شرکت کردند که این آزمون‌ها در دو بخش تئوری و آمادگی جسمانی و شامل موارد زیر بود:

تئوری: قوانین جاری مسابقات کشتی که بر روی سایت اتحادیه جهانی کشتی (UWW) است، 40 سوال عمومی زبان انگلیسی و همچنین امتحان جدول مسابقات کشتی. گفتنی است آزمون تئوری به صورت کتبی و شفاهی و به زبان انگلیسی از داوران اخذ شد.

آمادگی جسمانی: 1- دراز و نشست 2- پرش سارجنت (ارتفاع) 3- دو 9*4 متر 4- عکس العمل دیداری و شنیداری 5- کانکانی.

داورانی که در این آزمون‌ها حد نصاب نمره قبولی را در هر دو بخش تئوری و آمادگی جسمانی کسب کنند، از سوی فدراسیون کشتی به کلاس‌های بین‌المللی که در نقاط مختلف دنیا و توسط اتحادیه جهانی کشتی برگزار خواهد شد اعزام می‌شوند.

لازم به ذکر است آزمون‌های تئوری در حضور حبیب‌الله اخلاقی مسئول انستیتو فدراسیون کشتی، دکتر سالار توکلی مدرس زبان انگلیسی و جواد کریمی دبیر کمیسیون داوران فدراسیون کشتی و آزمونگر جدول‌نویسی و آزمون‌های آمادگی جسمانی نیز توسط کارشناسان بخش سنجش و توسعه قابلیت‌های جسمانی آکادمی ملی المپیک برگزار گردید.

نظر شما