دغدغه‌های پایان سال نماینده ولی فقیه/ از تاکید بر لزوم تغییر در فرهنگ کار تا دل نگرانی در حوزه فرهنگ

۱۳۹۹/۱۲/۲۹ - ۲۱:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۴۸۴۱
دغدغه‌های پایان سال نماینده ولی فقیه/ از تاکید بر لزوم تغییر در فرهنگ کار تا دل نگرانی در حوزه فرهنگ
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در سفارش پایان سال خود به مردم و مسئولان از لزوم بازنگری و تغییر در فرهنگ کار استان به عنوان یکی از دغدغه‌های خود یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ آیت‌الله سید نصیر حسینی در سخنان پایان سال 1399 با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن سال 1400 به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و جامعه بزرگ ایثارگران و همچنین عرض خداقوت به همه مسئولانی که در سال اخیر برای رفع مشکلات مردم قدمی برداشته‌اند به حادثه تلخ زلزله سی‌سخت اشاره کرد و گفت: مردم شهر سی‌سخت که مردمی فرهنگ‌دوست و عالم‌پرور در طول تاریخ بوده‌ا‌ند و به تلاش و سختکوشی ملقب هستند هر چند خسارات مادی زیادی در این زلزله دیدند اما همچنان استوار و پابرجا به زندگی ادامه می‌دهند و همه مردم و مسئولان تا انتها در کنار آن‌ها خواهند ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلخی و شیرینی‌های سال اخیر در استان گفت: تلخی‌های زیادی در این یک سال داشتیم که غم از دست دادن عزیرانمان با بیماری کرونا بود و همچنین در این اواخر زلزله سی‌سخت کام همه را تلخ کرد.

وی گفت: اما شیرینی این سال را نیز باید در همین دو حادثه و رویداد تلخ جست‌وجو کرد پرستاران و پزشکانی که با فداکاری و ایثار به هم استانی‌های خود در سخت‌ترین شرایط کرونایی خدمت کردند و جامعه بهداشت و درمان استان شهید دکتر محمد زارعی را تقدیم کرد هر چند ضایعه‌ای بزرگ بود اما این جامعه بزرگ توفیق پیدا کرد تا با این شهید والامقام برای همیشه درجه ایثار و از جان گذشتن را برای خلق خدا در پرونده خود ثبت کند.

حسینی یکی دیگر از شیرینی‌های امسال را در همین حادثه تلخ زلزله سی‌سخت دانست که مردم و مسئولان یک بار دیگر روحیه جهاد و نوع دوستی و فداکاری را به منصه ظهور رساندند و نشان دادند هر چند سی‌سخت با زلزله تخریب شده اما هرگز رشته نوع دوستی و فداکاری پاره نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه استان باید در سال آینده بیش از سال اخیر دچار تحول در همه حوزه‌ها شود و مردم و مسئولان ناگزیر به کار بیشتر و همت جهادی هستند اظهار کرد: برای عقب نماندن از قافله توسعه باید بر همت خود در راه رونق تولید و ایجاد اشتغال بیفزاییم و از کار و تلاش هرگز غافل نشویم نیاز است که به فرهنگ کار در استان توجه بیشتری شود و برای رسیدن به نقطه مطلوب و کاستن از معضل بیکاری و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی هرگز به کار اداری و پشت میز نشینی بسنده نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتر در برخی امور داریم و باید دستگاه‌های فرهنگی فارغ از نبود بودجه ها و اعتبارات نسبت به فرهنگ‌سازی تلاش و جدیت بیشتری در سال پیش رو داشته باشند اظهار کرد: از جمله موضوعاتی که خیلی کمتر روی آن کار شده و باید هم رسانه‌ها اعم از صدا و سیما به عنوان کارخانه انسان‌ساز و هم دانشگاه‌ها و هم سایر دستگاه‌های فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند ترویج و تبیین فرهنگ کار و تلاش است.

آیت‌الله حسینی گفت: فرهنگ کار را در استان ضعیف می‌بینم با همه ظرفیت‌ها و استعدادهایی که در استان وجود دارد اعم از زمین مناسب و آب کافی و سایر موهبت‌های الهی اما همچنان در معیشت مانده‌ایم و دلیل اصلی آن ضعف فرهنگ کار در استان است در حالی که پیشینیان و پدران ما به سخت‌کوشی و تلاش شهره بوده‌‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان این که مسئولان هم باید در این برهه بر عزم و تلاش خود جهت محرومیت‌زدایی در استان بیفزایند خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها با مدیریت و همت جهادی و پای کار به قافله استان‌های توسعه یافته نزدیک می‌شود اگر مدیران و مسئولان ما شبانه‌روز هم برای این کار تلاش کنند باز هم وقت کم می‌آورند استانی که دارای محرومیت تاریخی و مضاعف بوده تنها با تلاش و عزم جهادی از این وضعیت عبور خواهد کرد لذا از مسئولان انتظار می‌رود که در سال آینده بر میزان کار و تلاش خود بیفزایند از پشت میز نشینی حذر کنند و به صورت میدانی مشکلات را ببینند و احصا کنند و برای رفع آن‌ها از مرکز کمک بیشتری بگیرند.

حسینی با اشاره به خدمات اعجاب انگیز نظام جمهوری اسلامی در استان گفت:  اما آثار محرومیت‌ در برخی نقاط دیده می شود که باید برای رفع آن ها تلاش شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه منکر کارهای انجام شده نیستیم و باید خدمات نظام را ارج نهاد و رسانه‌ها بیش از پیش به این خدمات بپردازند تصریح کرد: محرومیت‌ها گاه با یک کار کوچک و اقدام ابتکاری از سوی مسئولان کمتر می‌شود برای مثال در فلان نقطه روستایی اگر یک پل ارتباطی کوچک احداث شود راه عبور و مرور روستاییان آسانتر و کوتاه‌تر می‌شود و مراودات بیشتر می‌گردد و همین زمینه‌ای برای توسعه در همان منطقه و روستا می‌شود.

حسینی با اشاره به مشکلات در حوزه فرهنگی استان هم گفت: متاسفانه در کشور چند سالی هست که به مقوله فرهنگ کم‌توجهی می‌شود و برای همه حوزه‌ها به جز فرهنگ اعتبارات و تسهیلات وجود دارد که باید رویکردها را عوض کرد و چشم‌ها را در حوزه فرهنگ شست و با دید بهتری به حوزه فرهنگ نگاه کرد.

وی به برخی مشکلات در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: طلاق و اعتیاد و برخی آسیب‌های اجتماعی دیگر برازنده استانی با فرهنگ ناب عشایری نیست که در سال‌های اخیر موجب صدمه دیدن خانواده‌ها و گاه اضمحلال آن‌ها شده و لازم اسیت که دستگاه‌های فرهنگی به خصوص در فضای مجازی که اکنون در دسترس همگان قرار دارد برای کمک به رفع این آسیب‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه کمبود فضاهای فرهنگی در برخی نقاط استان به خصوص حاشیه شهرها محسوس است افزود: در گزارشی چند روز پیش از دهیار یک منطقه شنیدم که روستایی بزرگ با جمعیت چند هزار نفری هنوز کتابخانه ندارد که برای حوزه فرهنگ استان چنین وضعیتی زیبنده نیست.

وی در ادامه با آرزوی سالی خوب برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم خواست تا در کنار مسئولان و در سایه رهنمودهای ولی امر مسلمین و عملی کردن پیام و فرمان نوروزی معظم‌له برای ساختن و توسعه هر چه بیشتر استان تلاش کنند.

 

نظر شما