ورود عشایر به مناطق ییلاقی بویراحمد ممنوع است

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۱۲:۴۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۵۳۹۹
ورود عشایر به مناطق ییلاقی بویراحمد ممنوع است
ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از ۱۵ اردیبهشت ممنوع است.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: ورود عشایر و دامداران به مناطق ییلاقی قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ممنوع است.

عباس حسن زاده افزود: با توجه به آغاز فصل بهار و رویش گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و نابودی جنگل‌ها و همچنین طی اطلاعیه کوچ بهاره عشایر در سال ۱۴۰۰ زمان حرکت دامداران و عشایر در مناطق قشلاقی تا قبل از دهم اردیبهشت ۱۴۰۰ و ورود دامداران به مراتع ییلاقی تا قبل از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ممنوع است.

وی اضافه کرد: چنانچه کوچ خارج از موعد مقرر انجام شود از ورود به مناطق مزبور ممانعت بعمل می‌آید و مشمول جریمه قانونی می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد بیان کرد: بنابراین به دلیل همکاری نکردن استان‌های همجوار برای جلوگیری از خروج دام و ورود به حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به ترافیک در مسیر جاده اصلی و مشکلات زیادی برای این استان بخصوص شهرستان بویراحمد در ورودی گلوگاه «کوشک» بوجود آمده است.

حسن زاده بیان کرد: با مساعدت و همکاری دادستان مرکز استان، دستگاه قضایی، مراجع انتظامی و تلاش و حضور شبانه روزی ماموران اداره از ورود دام تا موعد مقرر جلوگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز