آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ برای بیماران خاص در شهرستان دنا

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۲۱:۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۵۶۳۷۱
آغاز واکسیناسیون کووید ۱۹ برای بیماران خاص در شهرستان دنا
مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا از آغاز واکسیناسیون کووید 19 برای بیماران خاص در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ظفر پریسای گفت:در بیماران خاص و صعب العلاج بخاطر وجود بیماری زمینه ای اغلب باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن میشود و یا بدلیل مراجعات مکرر این بیماران به مراکز درمانی جهت دریافت خدمات،ریسک مواجهه آنان در مقایسه با سایر افراد جامعه بیشتر خواهد بود. 

وی افزود :مبتلایان به بیماریهای خاص و صعب العلاج از گروهای اولویت دار دریافت واکسن کووید ۱۹ می باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دنا ادامه گفت:براساس دستورالعمل کشوری بیماران دیالیزی، هموفیلی،تالاسمی،ام اس ،MPS،CF،EB،SMA، اوتیسم،پیوند اعضاء،مبتلایان به انواع سرطان، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی بعنوان گروهای پرخطر شناخته شده و در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار دارند.

پریسای خاطر نشان کرد:بر اساس دستورالعمل کشوری، در مراحل بعد، واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ برای دیگر گروه‌های بیماران خاص همچون بیماران تالاسمی و هموفیلی،  و دیگر بیماران خاص مانند بیماران دارای نقص ایمنی نیز انجام می‌شود.

وی بیان داشت:که واکسیناسیون بیماران خاص از  پنجم فروردین در مرکز جامع سلامت شهر سیسخت شروع شده که یادآور می شود بدلیل جمعیت بیماران در گروه های مختلف بیماران خاص و سهمیه دریافت واکسن شهرستان تزریق واکسن بصورت مرحله ای انجام می گیرد .

لازم به ذکر است: زمان و محل مراجعه هر گروه از این افراد از طریق پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌شود، ایشان از بیماران خواست تا از مراجعه پیش از موعد به مراکز واکسیناسیون خودداری نمایند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز