منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد مانع ورود ۴۵۰ کامیون به مناطق ییلاقی شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۰:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۸۴۲۷
منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد مانع ورود ۴۵۰ کامیون به مناطق ییلاقی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کوچ زودهنگام به مناطق ییلاقی ممنوع است گفت: تاکنون از ورود ۴۵۰ دستگاه کامیون عشایر جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛غلامحسین حکمتیان‌اصل در گفت و گو با حبرنگاران اظهار داشت:به منظور جلوگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع از کوچ پیش از موعد عشایر به مراتع کهگیلویه وبویراحمد تا قبل تاریخ کوچ پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه کوچ عشایر به مناطق ییلاقی از دهم اردیبهشت ماه آغاز می شود ابراز داشت: عشایر استان‌های همجوار (خوزستان،بوشهر) مصوبات ستاد کوچ را رعایت نمی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و علوفه کافی در استان‌های همجوار بستر سکونت عشایر در مناطق قشلاقی فراهم است.

حکمتیان‌اصل اظهار داشت: عشایر با بی توجهی به زمان مناسب کوچ سبب آسیب به مراتع میان‌بند های مناطق سردسیری استان می‌شوند.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک ایل راه بزرگ در مسیر کوچ پاییزه و بهاره استان های خوزستان وبوشهر واقع ‌شده و بیشترین خسارت در کوچ بهاره به مراتع این استان وارد می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی  وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف پیشگیری از تخریب و چرای زودرس مراتع درگلوگاه های  شهرستان های ( کهگیلویه ،گچساران ،باشت، بویراحمد،بهمیی، لنده و دنا) با ایجاد پست های ثابت و اکیپ های گشت سیار از کوچ پیش از موعد آنان به مراتع استان جلوگیری می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز