با تلاش های استاندار و معاون اقتصادی استانداری تحقق یافت

نخستین گام برای تحقق شعار سال در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح تولیدی که مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۱۹:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۸۹۳۱
نخستین گام برای تحقق شعار سال در کهگیلویه و بویراحمد/ طرح تولیدی که مانع خروج ۵ میلیون دلار ارز می‌شود
با اجرای فاز دوم توسعه شرکت تولیدی سینره در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر تامین و تولید مواد اولیه شوینده‌ها و ایجاد اشتغال از خروج ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در یکی از واحدهای راکد برگزار شد سوله بلا‌استفاده‌ای برای اجرای فاز دوم طرح توسعه شرکت سینره تولید مواد اولیه محصولات شوینده در اختیار این واحد قرار گرفت، اعتبار راه‌ اندازی طرح توسعه ۷۰۰ میلیارد ریال و میزان اشتغالزایی آن ۱۰۰ نفر است.

در همین خصوص سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست معاون اقتصادی استاندار گفت: تلاش تیم اقتصادی استان در سال جدید این است که در نهایت همکاری واحدهای راکد احیاء، موانع برطرف و بخش‌هایی که نیاز به پشتیبانی است حمایت و پشتیبانی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سوله بلااستفاده‌ای در اختیار شرکت سینره قرار گرفت تا فاز دوم این شرکت توسعه پیدا کند، افزود: این سوله در سال ۹۴ برای یک طرح صنعتی احداث شد اما سرمایه‌گذار نتوانست ادامه بدهد و این مکان قریب به ۶ سال بلااستفاده بود که با همکاری بانک برای تامین مواد اولیه شوینده‌ محصولات در اختیار شرکت سینره قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه قریب به ۷۰ درصد مواد اولیه این واحد تولید به صورت وارداتی بود، افزود: حداقل ۵ میلیون دلار هزینه مواد اولیه سینره بود که باعث خروج ارز می‌شد که با اجرای این طرح توسعه‌ای از خروج ارز جلوگیری می‌شود و سینره علاوه بر تولید مواد اولیه می‌تواند مواد  مورد نیاز کشور را تامین و حتی صادرات داشته باشد.

صمیمی‌دوست با بیان اینکه سرمایه‌گذاری هستند که آماده سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان هستند، گفت: در سال جدید، نشست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در واحدهای برگزار می‌شود تا موانع برطرف شود.

سالار حسین‌پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هم با بیان اینکه برای تحقق شعار ۱۴۰۰ قدرتمندتر از گذشته جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را برگزار می‌کنیم، افزود: بخشی زیادی از جلسات در خود واحدها مشکل‌دار و راکد برگزار می‌شود با این امید که با همکاری همه دستگاه‌ها موانع تولید برداشته شوند.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌ها و بانک‌ها برای رفع موانع تولید و رفع غبار محرومیت از چهره کهگیلویه و بویراحمد شد.

گفتنی است؛ در اولین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد بانک رفاه کارگران پیگیری لازم برای اختصاص اعتبارات مورد نیاز راه‌اندازی فاز دوم سینره انجام دهد.

 

نظر شما