نام نویسی ۷۰۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۰:۲۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۵۹۰۸۵
نام نویسی ۷۰۶ نفر در انتخابات شوراهای شهر کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انصراف پنج نفر از نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این استان گفت: تعداد ثبت‌نام کننده‌های این انتخابات در استان به ۷۰۶ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛فتاح محمدی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:از مجموع ۷۱۳ داوطلب نام نویسی شده برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد ۹۴ درصد مرد و ۶ درصد نیز زن هستند.

رییس ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نامزدهای احتمالی برای تصاحب ۹۱ کرسی با هم رقابت می کنند بیان کرد: بیشترین آمار داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۲۱۹ داوطلب و کمترین نیز در  مارگون با ۲۷ نفر داوطلب است.

وی ابراز داشت: هم اکنون فرایند رسیدگی به تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان در حال انجام است.

رییس  ستاد انتخابات کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نام نویسی از انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و عشایر استان نیز از روز دوشنبه شانزدهم فروردین آغاز می شود.

محمدی عنوان کرد: این انتخابات در روستاها و مناطق عشایری با حداقل ۲۰ خانوار یا یکصد نفر جمعیت برگزار خواهد شد.

وی در مورد انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز گفت: تاکنون ۱۴ نفر داوطلب شرکت در این انتخابات شده اند.

محمدی تصریح کرد: ۲ نفر از داوطلبان شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه سابقه حضور در مجلس را دارند.

محمدی ابراز داشت: ساعت ۱۸ امروز شنبه چهاردهم فروردین آخرین مهلت نهایی شدن فرایند ثبت نام متقاضیان در انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان های گچساران و باشت است.

وی تاکید کرد: فرایند تایید صلاحیت داوطلبان پس از اتمام زمان نام نویسی آغاز و حداکثر تا بیستم خرداد نامزدهای احتمالی اعلام می شود.

وی عنوان کرد: عوامل اجرایی انتخابات در این استان برای فراهم کردن مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور باشیم.

محمدی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰، همزمان در استان انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت برگزار می شود.

وی بیان کرد: هیات های اجرایی هم اکنون در شهرستان های این استان مشخص شده و به دلیل انتشار ویروس کرونا شعب اخذ رای نسبت به دور گذشته افزایش خواهد یافت.

 

نظر شما