هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرقت اطلاعات موبایل

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۰۸:۰۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۰۰۶۳
هشدار پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرقت اطلاعات موبایل
رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد در زمینه سرقت اطلاعات گوشی های تلفن همراه با نصب بدافزار جدید هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ روح الله شهبازی پور اظهار داشت: کاربران گوشی های تلفن همراه مراقب بدافزار جدید با عنوان بروزرسانی سیستم باشند. 

وی افزود: یک بدافزار جدید در قالب برنامه اندروید به نام System Update گنجانده شده که با نصب آن به راحتی تمامی داده‌ ها، پیام ‌ها، عکس‌ ها و دیگر اطلاعات گوشی های تلفن‌ همراه به سرقت می‌ رود. 

رییس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این بدافزار جدید و پیشرفته می‌ تواند کنترل کامل گوشی های تلفن همراه را به دست گرفته و مهاجمان (هکرها) می ‌توانند تمامی داده ‌های صوتی، مکالمه های تلفنی و تاریخچه مرورگر را مشاهده و به پیام ‌های Whatsapp نیز دسترسی پیدا کنند. 

سرهنگ شهبازی پور عنوان کرد: مهاجمان (هکرها) می‌ توانند پس از کنترل سیستم گوشی های تلفن همراه از راه دور دستورها را اجرا کرده و اقدام های مخرب بر روی آن انجام دهند. 

وی ابراز داشت: این بدافزار جدید با اعلان System Update که به ظاهر یک هشدار بروزرسانی قانونی است اعتماد کاربران گوشی های تلفن همراه را جلب می کند. 

سرهنگ شهبازی پور گفت: پس از دانلود این بدافزار جدید از فروشگاه و نصب بر روی گوشی های تلفن همراه نیز مهاجمان (هکرها) می‌ توانند از راه دور اقدام به جاسوسی، جمع ‌آوری و سرقت تمامی داده‌ های موجود در حافظه تلفن کنند. 

وی اظهار داشت: این بدافزار جدید اطلاعات خصوصی بیشتری از قبیل نشانک‌ های قربانی و سابقه جستجو در مرورگرهای معروف شامل Google Chrome، Mozilla Firefox و مرورگر اینترنتی سامسونگ را نیز بررسی می ‌کند. 

سرهنگ شهبازی پور افزود: این بدافزار جدید باید خارج از فروشگاه Google Play دانلود و نصب شود و به همین دلیل نیز کاربران گوشی های تلفن همراه برای در امان ماندن از آن در صورت اعلان System Update از دریافت این نرم افزار و نصب آن خودداری کنند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز