معدوم شدن ۲ تن فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۰:۲۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۱۳۰۸
معدوم شدن ۲ تن فرآورده‌های خام دامی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۲ تن فرآورده‌های خام دامی در طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی کشف و معدوم شد

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛عبدالله بهمنش در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۲۵ اسفند سال ۱۳۹۹ آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت.

وی  افزود:گروه‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی  کهگیلویه و بویراحمد در مدت اجرای طرح در تعطیلات نوروز برای تامین امنیت غذایی مردم بیش از۲ هزار و ۵۰۰ مورد از صنوف مختلف بازدید کردند.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی بر فراورده های خام دامی  ۱۳ دستگاه خودروی غیر مجاز حامل فرآورده‌های خام دامی توقیف شد.

بهمنش عنوان کرد: بازرسان بهداشتی این اداره کل ضمن نظارت مستمر بر مراکر تهیه و توزیع مواد غذایی و لبنی برای برقراری امنیت غذایی تلاش می کنند.

 وی ابراز داشت: تاریخ انقضا، نگهداری در شرایط نامناسب و عرضه غیر بهداشتی را از جمله دلایل معدوم سازی این مقدار مواد لبنی اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این ایام همه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با برقراری کشیک‌های ثابت و سیار از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله کشتارگاه‌های دام و طیور، قصابی‌ها و مرغ فروشی‌ها بصورت سرزده سر کشی و نظارت می‌کردند.

 

نظر شما