وضعیت حاد کرونایی و تعطیلی بازار شهرستان گچساران برای مهار کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۲:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۱۵۴۷
وضعیت حاد کرونایی و تعطیلی بازار شهرستان گچساران برای مهار کرونا
فرماندار گچساران با اشاره به وضعیت حاد کرونایی این شهرستان گفت: اکنون شرایط گچساران یک شرایط قرمز و اضطراری است و همه محدودیت ها باید به صورت صفر تا 100 اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ نشست اضطراری ستاد کرونا شهرستان به ریاست فرماندار و دیگر اعضای این ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست علیرضا اتابک اظهار کرد: قبل از ایام عید و تعطیلات نوروزی وضعیت کرونا در شهرستان گچساران قرمز شد.

 وی با اشاره به همجواری شهرستان گچساران با استان خوزستان و وضعیت قرمز این استان گفت:برخی از شهرستان ها در استان خوزستان وضعیت قرمز داشتند اما متاسفانه هیچ گونه محدودیتی در این شهرستان ها اعمال نشد.

 فرماندار گچساران ادامه داد: متاسفانه در استان خوزستان سفر محدود نشد و بسیاری از مشکلات به حوزه شهرستان گچساران وارد می شد.

اتابک با اشاره به اینکه شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در محور ترانزیتی و تردد در این محور بسیار زیاد است، عنوان کرد: وضعیت راه های ارتباطی که باید برای  تردد  باز می بود  موجب شد تا  شهرستان گچساران در یک شرایط حاد و  خطرناکی قرار گرفت و امروز نتیجه آن این شده که شهرستان در شرایط نامطلوب  کرونایی قرار گیرد.

 وی ادامه داد: اکنون ظرفیت بیمارستانهای شهرستان در زمینه بیماری کرونا تکمیل است.

 فرماندار گچساران اذعان کرد: متاسفانه تعطیلات نوروزی، دورهمی های خانوادگی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و فرهنگ قومی موجب شد که وضعیت گچساران در زمینه بیماری کرونا حاد شود.

اتابک تصریح کرد: شیوع ویروس جهش یافته جدید است و قانونی جدیدی دارد و ساختارهای آن خیلی محکم و قانونمندی نیست و بخشی  از کارها براساس ملاحظه کاری انجام می شود و اکنون شرایط  یک شرایط قرمز و اضطراری است  و همه آن محدودیت ها باید به صورت صفر تا 100 باید اعمال شود.

وی  با بیان اینکه متاسفانه تضاد کاری بین دستگاه ها و سلیقه ای عمل کردن موجب آسیب شده است، اذعان کرد: تاکنون با اشخاصی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی‌کردند برخورد  و بسیاری از اصناف جریمه و پلمب و برخی  هم به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرماندار گچساران  با اشاره به اینکه  بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌های کرونا شهرستان موجب شد تا وضعیت گچساران حاد شود، گفت: هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها برای اجرای مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان  باید وجود داشته باشد.

اتابک اذعان کرد: با توجه به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان های گچساران  بازار گچساران  به طور کامل تعطیل خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز