برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل ها محیط زیست دست به کار شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۹:۲۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۹
برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی جنگل ها محیط زیست دست به کار شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود که امسال نیز آتش سوزی هایی در استان رخ دهد و پیش از وقوع باید به فکر راهکار برای به حداقل رساندن خسارت ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:ایجاد و احیاء آتش برها ؛تجلیل از نیروهای مردمی فعال در مهار آتش سوزی های سال گذشته و نشست با دامداران حاشیه مناطق از جمله این اقدامات است.

وی افزود:بررسی‌ آتش سوزی های سنوات گذشته  نشان می‌دهد ،عوامل متعددی در آتش‌سوزی‌ها دخیل بوده و نمی‌توان علت همه این حوادث را یک یا ۲ مورد دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:آتش‌سوزی عمدی، صاعقه، خطای انسانی، گرمای هوا و افزایش علوفه خشک از علل آتش‌سوزی‌ها در جنگل و مرتع عنوان شده است. 

هاشمی به موانع موجود برای مهار آتش‌ در مناطق عمدتا کوهستانی استان اشاره کرد و گفت:بررسی و تجربه آتش سوزی های سال گذشته نشان می دهد به دلیل وسعت زیاد آتش، صخره‌ای و صعب‌العبور بودن منطقه، شیب بالای ۷۰ درجه و عدم برخورداری سازمان‌ های متولی از امکانات مناسب برای مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن، همه ساله صدمات قابل توجهی به بخش عظیمی از طبیعت وارد و منجر به سرایت آن به سایر مناطق می شود.

وی عنوان کرد:بررسی راه های جلوگیری از گسترش آتش نشان داد که آتش برها نقش بسزایی در مهار و خودکنترلی آتش ها در سنوات گذشته داشتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:به همین علت امسال قبل از هرگونه اتفاقی اداره کل  حفاظت محیط زیست استان درسطح مناطق تحت مدیریت خود اقدام به احیاء و ایجاد آتش برهای جدید کرده است.

هاشمی تصریح کرد:درهمین راستا از نیروهای مردمی که سال گذشته در مهار آتش سوزی ها فعالانه در کنار محیط زیست استان بودند تجلیل شد.

وی گفت:نشستی نیز با دامداران حاشیه مناطق حفاظت شده داشته ایم و توصیه ها و رهنمودهای لازم نیز در این خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:امید است که امسال با کمک مردم و همکاری خوب تشکل های زیست محیطی در سطح استان گزارشی از آتش سوزی جنگل ها و مراتع نداشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز