مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلوبه و بویراحمد اعلام کرد:

افزایش ۱۳۴ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با متناسب سازی دو مرحله ای

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۲:۰۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۲۰۰۲
افزایش ۱۳۴ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با متناسب سازی دو مرحله ای
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: با اجرای طرح متناسب سازی، حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین ماه امسال 134 درصد نسبت به اسفندماه 98 افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛عباس نورمحمدی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق و بهبود معیشت، دغدغه چندین ساله بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با افزایش سالانه و دو مرحله متناسب سازی در مرداد سال گذشته و فروردین امسال، تفاوت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق های بیمه ای برطرف و گام مهمی در ارتقای سطح معیشت یازنشستگان این سازمان برداشته شد.

وی با بیان اینکه میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان بر اساس محاسبات بیمه ای و مدت زمان سابقه محاسبه و پرداخت می شود، کفت: بازنشستگانی که در اسفندماه 98 مبلغ یک میلیون و 670 هزار تومان و در اسفند 99 مبلغ دو میلیون و 800 هزار تومان دریافت می کردند، از فروردین 1400 با اعمال افزایش 39 درصدی 4 میلیون و 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.

وی افزود:هم چنین بیمه شدگانی که با 20 سال سابقه بازنشسته شده اند، از فروردین امسال 3 میلیون و 900 هزار تومان دریافت خواهند کرد؛ در حالی که حقوق آنان در اسفند 98 و پیش از متناسب سازی، یک میلیون و 670 هزار تومان بود.

به گفته وی، با اجرای متناسب سازی حقوق، رفع تفاوت در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با سایر صندوق ها و میزان سابقه و هم چنین نرخ دستمزد و مزایای مشمول حق بیمه زمان اشتغال در نظر گرفته شده و ملاک عمل است.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود:حق عایله مندی بازنشستگان از 50 هزار تومان به 375 هزار تومان و حق اولاد آنان نیز از 14 هزار تومان به 96 هزار تومان افزایش یافته است.

نورمحمدی مهم ترین تعهد بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه شدگان و بازنشستگان را پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران اعلام کرد و اظهار داشت:در اسفنمان 98 مجموع پرداختی ماهانه این سازمان به بازنشستگان در سراسر کشور حدود 6 هزار و 600 میلیارد تومان بود، در حالی که این میزان در فروردین امسال به 15 هزار میلیلرد تومان در ماه خواهد رسید و این سازمان با وجود مشکلات زیاد، تامین معیشت و کاهش فشار اقتصادی بر بازنشستگان را از اهداف اصلی خود می داند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد افزود:مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان در اسفند 99 به صورت علی الحساب مرحله دوم متناسب سازی به حساب بازنشستگان واریز شد که ارتباطی با افزایش حقوق آنان در سال جاری ندارد و احکام جدید با احتساب مرحله دوم متناسب سازی و افزایش سنواتی صادر می شود.

به گفته وی هم افزایش سالانه و هم افزایش ناشی از متناسب سازی با حقوق فروردین به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز