دست پر استاندار از سفر به پایتخت:

دستور ویژه وزیر کار برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرایی شدن پروژه های عمرانی استان/امسال، سال شکوفا شدن اشتغال روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۵:۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۱۶۲۰۸۱
دستور ویژه وزیر کار برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای تسریع در اجرایی شدن پروژه های عمرانی استان/امسال، سال شکوفا شدن اشتغال روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از دستور ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ جهت شتاب بخشی در اجرایی شدن پروژه های عمرانی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای پیگیری مصوبات سفر سال گذشته هیات بلند پایه وزارت کار به استان با شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار نیز پناه معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  نماینده ویژه وزیر در استان کهگیلویه و بویر احمد که حضور داشتند آخرین اقدامات انجام شده در خصوص بند های تفاهم نامه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کلانتری عنوان کرد: از جمله موارد مورد بحث تسهیل گری در استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق مواردی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت جهت کمک به زیر ساخت های استان در حوزه راه ها و سدها  و همچنین تامین تسهیلات بانکی و استفاده از ظرفیت سازمان های توسعه ای وابسته به آن وزارت خانه جهت کمک به افزایش تولید و ایجاد اشتغال در راستای کاهش نرخ بیکاری، ایجاد و تکمیل طرح هایی در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی و همچنین مراکز ورزشی و تفریحی جهت رفاه حال کارگران بوده است.

وی گفت:یکی از پروژه های مهمی که قول اجرا داده شده بود ایجاد گاوداری صنعتی ۶۰۰۰ راسی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون دو نقطه در شهرستان جدید التاسیس مارگون شناسایی شده و کارشناسان مشغول بررسی مسائل فنی هستند که در صورت تایید مکان، امکان اجرای این طرح در آن شهرستان فراهم خواهد شد.

استاندار گفت: باتوجه به تخصیص بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل بانک های عامل وابسته به آن وزارت خانه، تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی و عشایری به استان علاوه بر تخصیص سهمیه و همچنین اعلام آمادگی بانک رفاه کشور جهت مشارکت با پروژه های اقتصادی استان تاکنون اقدامات مهمی از سوی استان انجام شد.

وی افزود:این اقدامات از جمله تامین تسهیلات برای شرکت تعاونی تولید خوراک آبزیان و فرآوری و بسته بندی ماهی به ارزش ۱۲۷ میلیارد تومان است که بانک توسعه تعاون در حال پیگیری موضوع از طریق بانک توسعه تعاون کشور جهت چگونگی تامین تسهیلات و همچنین زمینه مشارکت با بانک رفاه به منظور اجرای این طرح است.

کلانتری با بیان اینکه ایجاد سردخانه و توسعه بازارچه صنایع دستی یکی دیگر از پروژه های مهم حوزه اقتصادی استان خواهد بود، عنوان کرد: در این خصوص تسهیلات به میزان ۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و براساس پیگیری های انجام شده مقرر شد ، تیمی از سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور شامل معاون فنی و بازرگانی آن سازمان جهت هماهنگی و چگونگی اجرای طرح های فوق حداکثر تا هفته آینده در استان حضور  یابند.

استاندار گفت:باتوجه به اعلام آمادگی بانک رفاه کارگران جهت تامین مالی برای حداقل دو پروژه در سطح استان، تاکنون یک طرح توسعه مربوط به شرکت سینره با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان به بانک رفاه کشور معرفی شده است.

کلانتری با بیان اینکه از خصوصیات مهم این طرح استفاده از ظرفیت سوله بلااستفاده در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج با متراژ ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیر بنا و در زمینی به وسعت یک هکتار است، افزود: در صورت راه اندازی این طرح امکان تولید مواد اولیه شوینده ها در سطح استان به منظور تکمیل حلقه های زنجیره ی تولید، تامین مواد اولیه سایر کارخانجات کشور و همچنین صادرات این محصولات فراهم می شود.

وی اظهار داشت:از طرفی با راه اندازی این طرح از خروج ۵ میلیون دلار ارز که توسط شرکت سینره سالانه هزینه می شود، جلوگیری خواهد شد.

استاندار با اشاره به اینکه تعداد ۲۹ طرح تعاونی به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان به بانک توسعه تعاون معرفی شدند، اظهار داشت: بانک عامل در حال بررسی مدارک متقاضیان است.

کلانتری به احیاء واحد راکد صنعتی در شهرستان گچساران با عنوان ماشین سازی پارس وابسته به شستا اشاره کرد و گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیرعامل شرکت در گچساران و شرکت های پتروشیمی استان برگزار و مقرر شد که شرکت علاوه بر تامین نیاز این صنایع از طریق استان های دیگر بازاریابی لازم را انجام دهد.

وی ابراز کرد:در حوزه اشتغال قرار بود هر فرمانداری ۳ طرح کلیدی به وزارتخانه ارسال نماید که طرح ها از سوی فرمانداری ها اخذ شده و در حال بررسی فنی جهت انعکاس به معاونت اشتغال وزارت متبوع است.

استاندار از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا عملیات اجرایی پروژه ها حداکثر تا یک ماه آینده آغاز شود.

وی از توجه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توسعه اقتصادی استان و کمک ویژه این وزارت خانه به مردم زلزله زده دنا تشکر و قدردانی کرد.

کلانتری همچنین از پیگیری های دلسوزانه پناه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه معاونین، روسای سازمان ها و مدیران عامل بانک های وابسته به وزارت کار و مدیران اقتصادی استان تقدیر کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار به منظور عملیاتی نمودن مصوبات تفاهم نامه که به عهده آن وزارت خانه بود، گفت:به منظور تسریع در اجرای پروژه های مهم و تاثیر گذار عمرانی استان جهت استفاده از ظرفیت ماده 56 «قانون الحاق مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت »نشستی در هفته آینده  با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور، دستگاه های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و آب منطقه ای و نماینده ویژه وزیر کار در تهران برگزار تا بر حسب اولویت طرح های عمرانی، زمینه استفاده از این ظرفیت قانونی جهت شتاب بخشیدن به اجرای این طرح ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: دستورات لازم جهت اجرایی شدن سایر مصوباتی که مرتبط با حوزه های مختلف آن وزارت خانه است،  صادر شد.

گفتنی است باتوجه به اهمیت بالای این تفاهم نامه و نقش مهمی که در توسعه اقتصادی و عمرانی استان ایجاد خواهد نمود در سال گذشته نیز نشستی به ریاست وزیر کار و با حضور کلیه معاونین، مدیران عامل بانک ها و موسسات مالی و روسای سازمان های وابسته به آن وزارت خانه و همچنین مسئولان استانی شامل استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، مجمع نمایندگان استان و معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

 

نظر شما