سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویر احمد:

گام بلند استاندار برای توسعه زیرساخت های اورژانس هوایی استان

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۸:۳۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۳۶۴۶
گام بلند استاندار برای توسعه زیرساخت های اورژانس هوایی استان
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان از ایجاد و توسعه زیرساخت لازم برای استقرار اورژانس هوایی در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جهانبخش وحدت نژاد گفت: وجود مناطق صعب العبور و کوهستانی،هم چنین نبود راه های ارتباطی هموار در سطح استان، ضرورت بهره گیری از آمبولانس هوایی در استان را دوچندان نموده است.

وی ادامه داد:اورژانس هوایی استان از سال ۱۳۹۵ تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ سورتی پرواز،بیش از ۹۰۰ بیمار قلبی، مادر باردار،مصدومین حوادث ترافیکی و ... را به بیمارستان ها منتقل و موجب نجات حیات آنان گردیده است.

این درحالیست که با توجه به اجاره ای بودن پایگاه،آشیانه و بالگرد اورژانس هوایی،سالا نه هزینه های هنگفتی به دانشگاه علوم پزشکی استان تحمیل میگردد.

وحدت نژاد اظهار داشت:در همین راستا مدیر،معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان،هم چنین مسئول اورژانس هوایی یاسوج با دکتر حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و ضمن ارائه گزارش عملکرد،با بیان مشکلات اورژانس ۱۱۵ استان،خواستار مساعدت و توجه ویژه استاندار جهت رفع مشکلات و توسعه زیرساخت های این نهاد خدمت رسان شدند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان گفت:در این دیدار استاندار کهگلویه و بویراحمد با عنایت به پیشنهاد و موافقت سازمان اورژانس کشور مبنی بر تخصیص بالگرد ملکی به استان هایی که دارای پایگاه و آشیانه ملکی هستند از قول مساعد خود خبر دادند و افزود:با همراهی مدیریت فرودگاه یاسوج،همه ظرفیت ها و توان خود را برای ساخت پایگاه هوایی استان بکار خواهیم گرفت.

وی همچنین از مساعدت استانداری برای احداث ساختمان مرکز مدیریت،سه پایگاه کانکسی اورژانس ۱۱۵،ساخت سوله تخصصی و انبار پشتیبانی مدیریت بحران در استان خبر دادند.

وحدت نژاد افزود:ساماندهی تجهیزات مرتبط با بحران، تجهیزات بیمارستان صحرائی و محل امن برای انبار پشتیبانی، از اهداف ساخت و تجهیز این مرکز تخصصی در سطح استان می باشد.

لازم به ذکر است اورژانس ۱۱۵ استان درسال ۹۹ با بیش از ۴۰ هزار ماموریت اورژانسی در سطح استان خدمات کاملا رایگان و قابل توجهی را به بیماران اورژانسی ارائه داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز