برخورد پلیس با روزه خواران در ملاءعام

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۱:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۴۹۷۵
برخورد پلیس با روزه خواران در ملاءعام
پلیس کهگیلویه و بویراحمد با هرگونه هنجارشکنی و روزه‌خواری در ملاء عام برخورد قانونی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه روزه خواری در ملاء‌عام جرم است، از شهروندان خواست، همانند سال‌های قبل با احترام به افراد روزه‌دار از خوردن و آشامیدن در فضا‌ها و اماکن عمومی پرهیز کنند.

سرهنگ علی وارستگی افزود:پلیس برای پاسداشت ماه مهمانی خداوند و حفظ حرمت این ماه نهایت تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه براساس احکام اسلامی، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف شده‌اند، ادامه داد: لازم است افرادی که دارای عذر شرعی بوده از خوردن و آشامیدن و همچنین استعمال دخانیات در ملاء‌عام مانند بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها خودداری کنند.

سرهنگ وارستگی ادامه داد: آن دسته از رستوران‌ها،اغذیه‌فروشی‌ها، غذا‌های آماده، آبمیوه فروشی‌ها هم که دارای مجوز فعالیت از سوی ستاد مقابله با کرونا هستند از اذان صبح تا اذان مغرب تعطیل و بعد از این زمان می‌توانند تنها از طریق خدمات بیرون‌بر فعالیت کنند.

وی گفت:متصدیان مراکز پذیرایی بین راهی، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز می‌توانند به منظور ارائه خدمات به افرادی که دارای عذر شرعی هستند، با رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذی‌ربط، ضمن استتار مکان به گونه‌ای که تظاهر به روزه‌خواری نشود، فعالیت کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان افزود: بدیهی است مسئولیت رعایت نکردن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه مسئولان و متولیان اماکن مربوطه است.

وی ادامه داد:رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی هم لازم است با رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن مداوم خودروی خود، از تظاهر به روزه‌خواری و استعمال دخانیات در داخل آن و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند.

سرهنگ وارستگی گفت:پلیس با هنجار شکنانی که حرمت ماه مبارک رمضان را با بی‌توجهی به تذکرات ارائه شده، نگه ندارند، برخورد‌ قانونی می کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز