استاندار :

اعمال محدودیت برای آیین های خاکسپاری در کهگیلویه و بویراحمد/ میانگین شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از کشور است

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۳:۴۴:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۶۳۰۶
اعمال محدودیت برای آیین های خاکسپاری در کهگیلویه و بویراحمد/ میانگین شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از کشور است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اوضاع از لحاظ شیوع ویروس کرونا بسیار خطرناک است از این رو برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری ها با محدودیت های ویژه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: تحویل جنازه ها به خانواده متوفیان توسط شهرداری ها و پزشکی قانونی ها در بین ساعت ۷ تا ۹ صبح صورت می گیرد.

وی افزود: آیین های خاکسپاری باید در حوالی همین ساعت ها برگزار تا از تجمع و گسترش بیماری کرونا جلوگیری شود.

استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد تصریح کرد: مراسمات خاکسپاری فقط با حضور بستگان درجه یک به تعداد حداکثر ۳۰ نفر انجام شود و طبق این مصوبه با هرگونه تجمع برخورد خواهد شد.

کلانتری ابراز داشت: نقطه آسیب زای استان در مهار بیماری کرونا برگزاری تجمعات به ویژه مراسمات تشییع و تدفین و نماز های میت است که متاسفانه عده ای بدون توجه به سلامت مردم مراسمات شلوغ برگزار می کنند.

وی عنوان کرد: تلاش افراد برای برگزاری تجمعات عظیم نشان دهنده بی توجهی به سلامت مردم است و هر کسی در مسیر حفظ سلامت مردم اقدام کند، ستودنی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: نوحه خوانی و مدیحه خوانی در آیین های خاکسپاری ممنوع است ‌و این افراد دستگیر خواهند شد.

کلانتری بیان کرد: فرمانداران شهرستان های مختلف، نیروی انتظامی و دیگر نیروهای نظارتی باید مانع از برپایی هرگونه تجمع به ویژه مراسمات خاکسپاری شوند.  

وی ادامه داد: مراجعات به مراکز درمانی استان ۳۰ درصد و بستری ها ۲۰ درصد افزایش داشته که این ها نشان دهنده خطرناک بودن شرایط استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این آمار گویای آن است که روند مراجعه به مرکز درمانی استان افزایش یافته  و جان مردم در خطر است.

کلانتری افزود: کادر درمان حدود ۱۴ ماه است که بدون وقفه در حال مبارزه با این بیماری منحوس آمد و نباید با سهل انگاری ها و بی توجهی برخی افراد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی خسته شوند زیرا در آن صورت بحران به وجود می آید.

وی گفت: دستگاه هایی همچون صنعت، معدن و تجارت نباید صف کالا در بازار تشکیل شود و هیچ کارمندی حق حضور در تجمعات و مراسمات خاکسپاری را ندارد. 

دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست اظهار داشت: میانگین میزان شیوع ویروس کرونا در استان ۶.۳ درصد و بالاتر از میانگین ۲.۶ درصد ثبت شده کشور است.

بیشترین میزان شیوع بیماری کرونا در لنده با ۱۰.۵ درصد و پس از آن در باشت گزارش شده است.

وی افزود: کل مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و درمانگاه های استان ۲۳۸ هزار نفر بوده و تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک ۵۳۵ بیمار در بیمارستانهای استان بستری که ۱۵۹ نفر از این بیماران مبتلای قطعی و ۲۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه ادامه داد: تاکنون ۶۸ هزار نمونه از بیماران کرونایی استان گرفته شده است.

وی ابراز داشت: در این روزها ۵۹ تن اکسیژن برای بیمارستان های استان تامین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۱ هزار نفر بهبودی کامل یافته اند.

یزدان پناه ابراز داشت: با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا و بستری در استان انتظار می رود که ظرف هفته های آینده افزایش موارد فوتی در استان وجود داشته باشد.

 

نظر شما