۲ هزار خانه طرح اقدام ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود/ مبلمان شهری سی سخت متناسب با گردشگری معماری طراحی شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۶:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۷۰۲۵
۲ هزار خانه طرح اقدام ملی مسکن در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود/ مبلمان شهری سی سخت متناسب با گردشگری معماری طراحی شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر حفظ بافت بومی و ظرفیت گردشگری سی سخت در ساخت و سازهای این شهر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کیامرث حاجی زاده در نشست هماهنگی و بررسی آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از همراهی همه دستگاه ها در خصوص کمک به زلزله زدگان سی سخت، اظهار داشت: امید است در بحث بازسازی کیفیت را فدای سرعت نکنیم.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه سی سخت نماد گردشگری استان است، عنوان کرد: بنیاد مسکن، نظام مهندسی و راه و شهرسازی با هماهنگی و همکاری اداره کل گردشگری نسبت به طراحی مبلمان شهری متناسب با بافت منطقه و ظرفیت های گردشگری سی سخت اقدام کنند.

حاجی زاده بر توجه به مقاوم سازی ساختمان ها تاکید کرد و افزود: پیشنهاد می کنیم اداره کل گردشگری با همکاری دانشگاه یاسوج برای هر خیابان سیما و نمای متناسب با هویت ایرانی و اسلامی طراحی کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما محدودیت زمین داریم، اظهار داشت: طرح جامع شهر یاسوج را پیگیری کردیم.

حاجی زاده از کلنگ زنی ساخت و ساز خانه های طرح اقدام ملی مسکن در زمین های محدوده ارم توسط استاندار در روزهای آینده خبر داد و گفت: ۲ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در استان احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یک هزار واحد در یاسوج، ۵۰۰ واحد در گچساران و ۲۶۰ واحد مسکونی در دهدشت احداث می شود، عنوان کرد: نباید از سایر استان ها عقب بیافتیم.

حاجی زاده بیان کرد: طرح اقدام ملی مسکن یک موقعیت خوب برای خانه دار شدن افراد فاقد سرپناه است.

وی تصریح کرد: متولی اصلی این طرح راه و شهرسازی و باید به صورت ویژه پیگیری کند.

 

نظر شما