رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۲۱:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۷۰۹۷
رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دارا فرامرزی گفت:در سال ۱۳۹۹  بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوزهای برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.

وی اظهار کرد:در سال ۱۳۹۸ بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن وصول شده بود که با پیگیری و تلاش های صورت گرفته ، وصول حقوق دولتی معادن در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۷۲ درصدی،برای اولین بار در تاریخ معدنکاری استان از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت و به بیش از ۱۶ میلیارد ریال رسید.

فرامرزی با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان تصریح کرد:در مجموع شاخص‌های بخش معدن استان در سال ۱۳۹۹ مثبت و امیدبخش بوده‌اند و براساس داده‌های موجود در سال ۱۳۹۹، ۱۸ فقره پروانه اکتشاف،۲ فقره گواهی کشف با ذخیره ۳۱ هزار تن،۶ فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۴۹۲ میلیارد ریال،اشتغال ۱۰۶ نفر و استخراج اسمی ۵۸۰ هزار تن در استان صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ در صدور تعداد پروانه اکتشاف ،۸۰۰ درصد ، گواهی کشف، ۱۰۰درصد،و پروانه بهره برداری معدن ۲۰۰درصد،رشد داشته است.

فرامرزی با اشاره به وجود ۷۹ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان،عنوان کرد:این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۵معدن در استان فعال و در حال بهره برداری هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز