افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها غیرقانونی است

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۸:۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۷۱۷۰
افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها غیرقانونی است
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها در این شهر را خودسرانه و غیرقانونی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ضرغام خلقی پور با اشاره به اینکه اخذ هرگونه کرایه اضافی از مسافران ممنوع است افزود: در صورت رعایت نکرن قانون و افزایش کرایه توسط هر تاکسی با متخلف به شدت برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش نرخ کرایه باید روند قانونی را طی کند و ما در این رابطه درخواست افزایش را برای شورای شهر یاسوج قبل از نوروز ارسال کردیم و امسال بدون اینکه به ما اعلام شودبر خی از رانندگان اقدام به افزایش کرایه‌ها کردند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج با اشاره به نرخ تورم و افزایش هزینه‌ها افزود: به مسیر‌های شهر یاسوج اتوبوس اضافه شده و با برنامه ریزی منظم هیچ اتوبوسی زمان زیادی در ایستگاه نمی‌ماند.

خلقی پور اضافه کرد: این اتوبوس‌ها به صورت گردشی هستند، اما متاسفانه مردم حتی با وجود رایگان شدن حمل و نقل در هفته اول از اتوبوس‌ها استقبال نکردند و این موضوع در افزایش خودسرانه کرایه تاکسی با توجه به استقبال مردم تاثیر داشته است.

وی گفت: شورای شهر یاسوج در خصوص مصوب نکردن نرخ نامه کاهلی کرده، دلیلش را نمی‌دانیم و به طور حتم باید رانندگان به قوانین تمکین کنند.

خلقی پور افزود: افزایش نرخ در کشور وجود داشته و رانندگان یاسوج هم دارای حق و حقوقی می‌باشند و نیاز است شورای شهر در این رابطه توجه داشته باشد و پیشنهاد اعلان شده را بررسی کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان زیانده بوده و انتظار داریم مردم از اتوبوس‌های شهری استفاده کنند گفت: برخی از شهروندان از سوار شدن تعداد زیاد مسافران در تاکسی معترض هستند، ولی در برخی مواقع خود مسافران با ندادن کرایه نفر چهارم از سوار شدن و تعداد بالای افراد استقبال می‌کنند.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر یاسوج تاکید کرد: کرایه نفر چهارم در تاکسی‌ها دیده نشده و هزینه را باید مسافران پرداخت کنند.

وی با اشاره به شماره تلفن تخلفات رانندگان تاکسی گفت: شهروندان با تماس با شماره ۳۳۳۴۷۲۹۸ می‌توانند رانندگان متخلف را معرفی کنندتا برابر قانون با آنان برخورد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز