تداوم روند سریع افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۲۰:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۸۱۸۰
تداوم روند سریع افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 538 نفر خبر داد و گفت:طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 4 بیمار جان خود را از دست داده اند.

به خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان پناه با بیان اینکه 557 بیمار در بیمارستان های معین کرونا بستری هستند،عنوان کرد:از این تعداد 168 نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و 26 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 33617 نفر بهبود یافته اند. 

دکتر یزدان پناه گفت:طی 24 ساعت گذشته 721 رپید تست انجام شده که 24 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های کهگیلویه،بویراحمد،چرام و بهمئی و از 980 نمونه pcr انجام شده 47 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد،کهگیلویه،گچساران،چرام و باشت بود. 

وی افزود:از 4368 دوز واکسن تحویل داده شده به دانشگاه (شامل واکسن های اسپوتنیک،سینوفارم و بهارات) طی سه مرحله به کادر بهداشت و درمان و افراد واجد شرایط تزریق شده است ( تزریق ١٠٠ درصد) و از ٥٦٠٠ دوز واکسن آسترازنیکا که از دیروز شروع شده است ٤٧٧ دوز تزریق شده است که درصد واکسیناسیون تزریقی در استان، دانشگاه علوم پزشکی را جز دانشگاه های برتر در تزریق واکسن در زمان های مشخص شده قرار داده است که از زحمات همکاران بهداشتی و بیمارستانها تشکر و قدردانی می شود.

دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد:انشاالله در هفته آینده برای بیماران خاص و صعب العلاج و دارای بیماری زمینه ای واکسیناسیون شروع خواهد شد و بتوانیم  درصد بالایی از مردم واجد شرایط را با واکسیناسیون، در آنها ایمنی ایجاد کرد و جلوی خیزهای بعدی بیماری گرفته شود

 

نظر شما