استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

تازه ترین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ راه اندازی آزمایشگاه PCR در استان

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۳:۵۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۸۵۵۶
تازه ترین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/ راه اندازی آزمایشگاه PCR در استان
آزمایشگاه PCR در یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛استاندار در نشست ستاد استانی کرونا گفت: تا زمانی که به واکسیناسیون برسیم و بالای ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند بهترین جایگزین واکسن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و ستاد کروناست.
حسین کلانتری افزود: پایانه های مسافربری باید به وسیله راهداری نظارت شوند همچنین شهرداری ها بر اصناف نیز نظارت و با متخلفان برخورد کند.

وی با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌ها ۷۹ درصد است، گفت: زمانی می‌توانیم به منحنی نزولی کرونا امیدوار شویم که پروتکل‌ها به ۹۰ درصد افزایش یابد.

استاندار بیان کرد: در ماه‌های پیش‌رو هم واکسن تولید داخل و هم واکسن‌های خریداری شده برای تزریق وارد استان می‌شود.

کلانتری با اشاره به تداوم اجرای شیوه نامه‌ها گفت: خوشبختانه خیلی از تجمعات برچیده شده البته هنوز برخی تجمعات زحمات کادر بهداشت و درمانی را بر باد می‌دهد لذا چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ها و جلوگیری از تجمعات نداریم.

وی بر حمایت از فعالین اصناف تاکید کرد و گفت: در این زمینه جلسه‌ای گرفته و مصوبات دنبال شود آنچه در اختیار ما است اعمال می‌کنیم و آنچه در حیطه ستاد ملی است اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه همه بیمارستان های استان تانک‌های ذخیره اکسیژن را دارند، گفت: آزمایشگاه دوم PCR در گرمسیر راه‌اندازی می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون هیچ فردی خارج از سند ملی واکسینه نشده است.

وی با تاکید بر بازدید از بیمارستان دهدشت با توجه به اعلام پر شدن تخت‌های بیمارستانی گفت: پذیرش بیمار در بیمارستان باشت صورت می گیرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با اشاره به قواعد حاکم برفرایند تولید واکسن کرونا گفت: یکی از راه‌های کنترل ومهار این بیماری واکسیناسیون افراد است و بدون واکسیناسیون امکان مهار این بیماری وجود ندارد و برحسب نیاز این واکسن در اختیار استان قرارداده می شود.
 
دکتر یزدانپناه اضافه کرد:کمیته واکسیناسیون به ریاست استاندار وظیفه نظارت بر اجرای واکسناسیون را دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به تولیدات داخلی وافزایش سرعت تزریق واکسن کرونا گفت: ۵ واکسن داخلی در مراحل مختلف درحال تولید است.

 

نظر شما