امروز رخ داد؛

صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۱:۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۹۵۶۸
صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از صدور اولین مجوز گردشگری کشاورزی در این استان خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید صفایی در برنامه زنده تلویزیونی از شبکه استانی دنا، گفت: اولین مجوز گردشگری کشاورزی استان برای مزرعه گردشگری نصر واقع در شهرستان کهگیلویه در زمینی به مساحت 17 هزار مترمربع و ایجاد  اشتغال برای 30  نفر صادرشده است.

وی با اشاره به اهمیت رونق گردشگری کشاورزی در توسعه اقتصادی روستاها تأکید کرد: از سرمایه‌گذاران برای ایجاد توسعه زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی در مزارع، باغ‌ها، دام‌پروری‌ها، گلخانه‌های محل پرورش گل و گیاه و مراکز پرورش طیور حمایت ویژه می‌شود.

صفایی بیان کرد: ایجاد کمپ‌های عشایری و اقامتگاه‌های برمگردی با توجه به ظرفیت آب‌وهوای طبیعی، خوراکی‌ها و غذاهای محلی متنوع در کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند منجر به کسب تجربه‌های نو برای گردشگران و درآمدزایی برای اهالی منطقه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه همچنین از شناسایی 14 روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت: توسعه گردشگری روستایی، ایجاد کمپ‌های عشایری، توسعه برمگردی با هدف رونق اقتصادی در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مهم‌ترین برنامه‌های کاری این اداره کل در سال 1400 است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز