نکات غذایی آسان، مقرون به صرفه و سالم در بحران کرونا

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۰۵۵۶
نکات غذایی آسان، مقرون به صرفه و سالم در بحران کرونا
مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: شیوع بیماری ویروس کرونا عامل بروز مشکلات فزاینده‌ای برای خانواده های سراسر جهان است با بسته شدن مدارس و مراکز نگهداری از کودکان بسیاری از والدین در بیشتر روزها درگیر مراقبت از کودکان، آموزش مجازی کودکان، دورکاری و سایر مسئولیت های شغلی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر امیر پیکر افزود: بسیاری از والدین یافتن پاسخ این سوال که برای شام و ناهار چه غذایی آماده نمایند یکی از چالش‌های مهم روزانه آنها می باشد که در این مصاحبه ۵ روش برای شام و کمک به والدین برای تهیه یک رژیم غذایی متنوع و مغذی وجود دارد که از رشد و نمو و کودکان پشتیبانی نموده و سبب ایجاد عادات غذایی می شود.

وی عنوان کرد: خرید، آماده سازی و پخت سبزی و سبزیجات تازه می‌تواند در این برهه زمانی اندک چالش برانگیز باشد اما در صورت امکان اطمینان از اینکه کودکان همچنان مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود دارند مهم است.

وی افزود: محصولات تازه تقریباً همیشه بهترین گزینه هستند اما در صورت عدم دسترسی گزینه های سالم زیادی برای ذخیره و تهیه آسان وجود دارد.

دکتر پیکر ادامه داد: کودکان اغلب برای ادامه فعالیت های روزانه نیاز به خوردن یک یا دو میان وعده در طول روز دارد به جای دادن شیرینی و تنقلات نمکی به کودکان گزینه های سالم مانند آجیل، ماست، میوه های خرد شده یا خشک تخم مرغ آبپز یا سایر گزینه‌های سالم را انتخاب کنید.

وی تاکید کرد: وعده های غذایی آماده، میان وعده ها و دسرهای بسته بندی شده اغلب غنی از چربی اشباع، قندها و نمک هستند. اگر غذاهای فرآوری شده خریداری می‌کنید به برچسب ها نگاه کنید و سعی کنید گزینه های سالم حاوی مقدار کمتری از این مواد را انتخاب کنید. چنین ساختار ها و برنامه های روزانه در خانواده می‌تواند به کاهش سطح اضطراب کودکان در شرایط همگی ویروس کرونا که بسیار استرس زا می باشد کمک کند.

دکتر پیکر یادآور شد: آب بهترین انتخاب است اما می توانید گاهی به جای نوشیدن آب خالص از سایر نوشیدنی ها، میوه ها و سبزیجات حاوی آب استفاده نمایید به عنوان مثال آبلیمو ( رفیق شده در آب و شیرین نشده) چای و قهوه بسیار گزینه های خوبی هستند اما مراقب باشید که زیاد کافئین مصرف کنید و از آب میوه‌های شیرین شربت‌ها کنسانتره های آبمیوه گازدار و نوشیدنی‌های بی‌مصرف خودداری کنید زیرا همه آنها حاوی قند فراوان هستند و به بدن شما آسیب می رساند. در خانه غذا بخورید تا میزان تماس با دیگران را کاهش دهید و احتمال قرار گرفتن در معرض کووید ۱۹ برای شما و خانواده تان کاهش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز