کاشت برنج در بویراحمد ممنوع شد/باید تلاش کنیم تا پروژه آبرسانی کشاورزی نقاره‌خانه امسال به بهره‌برداری برسد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۵:۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۷۱۴۵۶
کاشت برنج در بویراحمد ممنوع شد/باید تلاش کنیم تا پروژه آبرسانی کشاورزی نقاره‌خانه امسال به بهره‌برداری برسد
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: کاشت برنج در شهرستان بویراحمد ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مجید احمدی در جلسه کارگروه جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد، با اشاره به اینکه شهرستان بویراحمد در حوزه کشاورزی، دامداری و گیاهان دارویی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: کاشت برنج در شهرستان بویراحمد ممنوع است.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش کم، با کمبود آب در سطح شهرستان بویراحمد مواجه هستیم، افزود: برای کاشت محصولات کم آب ‌بر فرهنگ سازی شود و سازمان جهاد کشاورزی در این زمینه به کمک کشاورزان بیایند، تا دچار آسیب نشوند.

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: امسال، سال رفع موانع تولید نامگذاری شده و اصل تولید در کشاورزی است و ما در کشوری زندگی می‌کنیم‌ که ظرفیت بالایی در این خصوص دارد.

احمدی گفت: امسال، ممنوعیت کشت برنج به دلیل کم آبی وجود دارد و باید کشت جایگزین برای برنج در نظر گرفته شود که چغندر قند پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: در خصوص ممنوعیت کشت برنج، نباید بین بخش‌های مختلف تفاوتی قائل شود و اگر قرار است قانونی مصوب شد، در اجرا همه باید یکسان باشند.

فرماندار شهرستان بویراحمد در ادامه گفت: بحث پمپاژ آب سفره‌های آبی و رودخانه‌ها و چاه‌های غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد و از اول باید جلوی این کار گرفته می‌شد، اما الان شرایط بحرانی است و باید توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: ما امسال ۴۰ درصد کاهش بارش نسبت به سال گذشته داشتیم و باید جلوی انشعاب‌های غیر مجاز را بگیریم و کشاورزان را به سمت سیستم آبیاری به شکل تحت فشار و آبیاری قطره‌ای هدایت شوند.

وی به مقوله آموزش کشاورزان تاکید کرد و گفت: در صورت آموزش‌های لازم، کشاورزان در فصول مختلف با کمترین آسیب تولید خواهند داشت.

احمدی به پروژه آبرسانی کشاورزی نقاره‌خانه اشاره کرد و گفت: همکاری لازم برای احداث زودتر این پروژه انجام می‌گیرد و پروژه آبرسانی کشاوری نقاره‌خانه به خود کفایی و اشتغال زایی در استان کمک می‌کند و این موضوع را در کمیته بودجه بررسی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا این پروژه امسال به نتیجه برسد و از هر مسیری که می‌شود کمک دهیم تا این پروژه برای رفاه حال مردم و کشاورزان به بهره‌برداری برسد.

فرماندار بویراحمد گفت: کشاورزان جایگاه ویژه‌ای در دین مبین اسلام دارند و کوتاهی در مقابل اینها بر اساس روایات و آیات گناه به شمار می‌رود.اگر جایی کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم. یا مسئولیت قبول نکنیم یا اگر قبول مسئولیت کردیم به بهترین نحو آن را انجام دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز