خبر خوش فرماندار دنا برای صنوف و بازار/حمایت از کسب کارهای آسیب دیده کرونا و زلزله زده

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۰۸:۲۷
کد خبر: ۱۱۷۲۱۸۶
خبر خوش فرماندار دنا برای صنوف و بازار/حمایت از کسب کارهای آسیب دیده کرونا و زلزله زده
پناهی جدی تر وارد کار زار ساماندهی صنوف شد همچون گذشته حرکت جهادی مدیران را خواستار شد تا یکبار دیگر صنوفی که معیشت آنها در زلزله شبانه قطع شده دوباره برقرار گردد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جلسه کار گروه اشتغال به ریاست عبدالحمید پناهی فرماندار دنا،با حضور حسن پور مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان،ایلخانی بخشدار مرکزی و شهردار سی سخت با عنوان دستور کار حمایت صنوف و صنایع آسیب دیده از زلزله اخیر برگزار شد.

فرماندار دنا اظهار داشت: زمستان گذشته ۹۹ یادآور خاطرات قفل شدن چرخه اقتصاد در شهرستان بوده ۹۰درصد زیرساخت تولیدی اقتصادی،صنایع کوچک و بزرگ،صنوف دچار خسارت و اکثرا که با تخریب اموال همراه بوده،عملا کسب کار آنها تعطیل شده است.
 
پناهی با اشاره به ظرفیت های خاص دنا گفت:این شهرستان بعنوان گلوگاه سبز کشاورزی دومین سطح زیر کشت محصولات باغی،از نظر کشاورزی دارای پتانسیل کشوری بوده است.
 
وی افزود:رشد و توسعه صنعت به اشتغال کمک می کند در این حوزه ۴ روستای مورد هدف گردشگری مرکز ثقل صنایع دستی سادات محمودی گلیم و جاجیم ،اماکن تفریحی و گردشگری دنای استوار بوده است.
 
رئیس کار گروه اشتغال دنا اظهار کرد: متاسفانه با شروع موج کرونا علاوه براینکه خیلی از مشاغل آسیب دیده زلزله به مشکلات آنها اضافه گردیده است نیاز است با تدابیر لازم و برنامه ریزی مدون کسب و کارهایی که دچار آسیب دیده در قالب تسهیلات حمایت گردند.
 
پناهی با اشاره به فشارهای اقتصادی به مردم در اثر تحریمها ظالمانه گفت:کشور در شرایط سختی قرار گرفته است تا حرکت جهادی همکاری و مشارکت همه دستگاهها می طلبد یاری گر مردم باشیم.هم اکنون که صندوق کارآفرینی امید با داشتن برنامه حمایت از توسعه طرحهای تولیدی.کسب کار های آسیب دیده از زلزله وارد کارزار حمایت شده است نیاز است که با شناسایی مشاغل در حوزه صنعت و معدن،طرحهای کشاورزی،شیلات ،باغات برای ثبت نام به حوزه ادارات ذیربط خود مراجعه کنند.
 
حسن پور مدیر کارآفرینی امیداستان نیز گفت:خوشبختانه اولویت اصلی مسولین شهرستان حمایت از مشاغل آسیب دیده زلزله اخیر بوده است و آمادگی کامل داریم که دراین راستا با پرداخت تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
حسن پور اولویت اصلی را با مشاغلی دانست که اکثرا تک شغلی و دارای مجوز کسب و کار و شرایط سنی کمتر از ۶۵ سال بوده است.
 
تصمیمات اتخاذ شده در کار گروه اشتغال شهرستان دنا بدین شرح است:
 
تمامی افرادی که کارگاهها، مشاغل خانگی و صنوف آنها دچار خسارت گردیده است جهت اخذ تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی به ادارات مربوطه خود مراجعه نمایند.
 
کسانیکه از بانک کارآفرینی امید قبلا تسهیلات دریافت نمودند بازپرداخت آنها به مدت ۶ ماه استمهال خواهد شد.
 
بومی سازی واحد مسکونی در کریک و دیگر  نقاط شهرستان با ارائه تسهیلات ارزان از طریق صندوق کارآفرینی امیداستان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز