معرفی سه روستای برتر قرآنی کهگیلویه و بویراحمد به کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۳:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۲۳۰۵
معرفی سه روستای برتر قرآنی کهگیلویه و بویراحمد به کشور
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه روستای برتر قرآنی این استان با رأی هیأت انتخاب امروز پنجشنبه تعیین و به کشور معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمدعلی پیرسبزی اظهار داشت: این سه روستای برتر قرآنی کهگیلویه و بویراحمد شامل بردپهن زیلایی شهرستان بویراحمد با ۴۷/۱۶ امتیاز، مارین شهرستان گچساران با ۴۲/۵۲ امتیاز و سرآبتاوه شهرستان بویراحمد با ۳۹/۷۳ امتیاز است که به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند. 

وی افزود: ۹ روستای کهگیلویه و بویراحمد برای تعیین روستاهای برتر قرآنی این استان در سامانه طرح ملی انتخاب روستای برتر قرآنی نام نویسی کردند که بر اساس شاخص های تعیین شده این سه روستا به عنوان برگزیده انتخاب شدند.   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سه روستای استان به دبیرخانه انتخاب روستای برتر قرآنی ایران معرفی شده اند تا با روستاهای برتر کشوری رقابت کنند. 

پیرسبزی عنوان کرد: هدف از اجرای طرح ملی انتخاب روستای برتر قرآنی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد الگوسازی و جهت‌ دهی هر چه بهتر و بیشتر به فعالیت‌ های قرآن و عترت در روستاها است. 

وی ابراز داشت: شاخص های انتخاب روستاهای برتر قرآنی کشور و کهگیلویه و بویراحمد در این طرح ملی شامل فعال بودن در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن، مؤسسه ها و مراکز قرآنی، نشست های خانگی و هیأت های قرآنی، دوره ها و کارگاه های آموزشی قرآن‌، قرآن ‌آموزان، حافظان، قاریان، مربیان، خادمان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی، کرسی های پژوهشی، آثار علمی و آموزشی قرآنی، محافل تلاوت قرآن‌، محصولات قرآنی، برگزیدگان قرآنی در مسابقات و جشنواره‌ های شهرستانی، استانی و ملی، گروه های فعال تواشیح، همخوانی و سرود قرآنی،  موقوفه های قرآنی، مساجد مجری طرح ملی تلاوت نور و اثربخشی فعالیت ‌های قرآنی است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز